DI PAOLA, Benedetto
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 4.996
NA - Nord America 4.768
AS - Asia 1.114
AF - Africa 52
SA - Sud America 22
OC - Oceania 18
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 8
Totale 10.978
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 4.742
IT - Italia 3.207
CN - Cina 495
SG - Singapore 393
UA - Ucraina 319
IE - Irlanda 284
FI - Finlandia 239
DE - Germania 213
SE - Svezia 152
GB - Regno Unito 145
FR - Francia 116
RU - Federazione Russa 73
KR - Corea 45
CI - Costa d'Avorio 38
PH - Filippine 32
PL - Polonia 32
NL - Olanda 31
CH - Svizzera 29
ES - Italia 26
GR - Grecia 24
IN - India 21
TR - Turchia 20
BE - Belgio 19
HK - Hong Kong 18
CA - Canada 17
RO - Romania 17
BR - Brasile 16
IR - Iran 16
NO - Norvegia 16
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 13
MY - Malesia 11
AU - Australia 10
MX - Messico 9
AT - Austria 8
DK - Danimarca 8
NZ - Nuova Zelanda 8
ZA - Sudafrica 8
JP - Giappone 7
PK - Pakistan 7
UZ - Uzbekistan 7
ID - Indonesia 6
OM - Oman 6
TH - Thailandia 6
CO - Colombia 5
EU - Europa 5
HR - Croazia 4
LB - Libano 4
LU - Lussemburgo 4
PT - Portogallo 4
TW - Taiwan 4
CZ - Repubblica Ceca 3
IL - Israele 3
SA - Arabia Saudita 3
A1 - Anonimo 2
BG - Bulgaria 2
EG - Egitto 2
MD - Moldavia 2
MO - Macao, regione amministrativa speciale della Cina 2
SI - Slovenia 2
VN - Vietnam 2
A2 - ???statistics.table.value.countryCode.A2??? 1
BD - Bangladesh 1
DZ - Algeria 1
EE - Estonia 1
ET - Etiopia 1
GE - Georgia 1
HU - Ungheria 1
IQ - Iraq 1
JO - Giordania 1
LK - Sri Lanka 1
LT - Lituania 1
NG - Nigeria 1
QA - Qatar 1
RS - Serbia 1
UG - Uganda 1
VE - Venezuela 1
Totale 10.978
Città #
Chandler 507
Fairfield 461
Palermo 422
Ashburn 419
Singapore 316
Dublin 281
Houston 273
Ann Arbor 240
Woodbridge 238
Wilmington 231
Medford 186
Rome 178
Jacksonville 166
Seattle 159
Cambridge 137
Milan 136
Princeton 122
Dearborn 113
Bologna 99
Nanjing 98
Santa Clara 67
Boardman 61
Beijing 60
Tulsa 59
Catania 51
Des Moines 46
Naples 45
Shenyang 41
Ludwigshafen am Rhein 40
San Diego 40
Abidjan 38
Bari 38
New York 37
Altamura 35
Nanchang 35
Turin 34
Hebei 33
Jiaxing 30
Redwood City 29
Florence 28
Bremen 27
Kraków 27
Tianjin 27
Verona 27
Columbus 25
Seongnam 25
Jinan 24
Dallas 23
Helsinki 23
Lawrence 22
Changsha 21
Dong-gu 18
Guangzhou 18
Sangano 17
Bolzano 16
Brescia 16
Ningbo 16
Brussels 15
Lentini 14
Messina 14
Padova 14
Saint Petersburg 14
Genoa 13
Modena 13
Scottsdale 13
Trieste 13
Torino 12
Trento 12
Napoli 11
Selvazzano Dentro 11
Villanovafranca 11
Zhengzhou 11
Central 10
London 10
Orange 10
Trapani 10
Los Angeles 9
Capri Leone 8
Palo Alto 8
Partinico 8
San Giuliano Milanese 8
Washington 8
Acerra 7
Bengaluru 7
Bergamo 7
Bristol 7
East Ham 7
Falls Church 7
Favara 7
Marsala 7
Phoenix 7
Salerno 7
Taizhou 7
Trondheim 7
Venice 7
Athens 6
Bagheria 6
Bratislava 6
Brooklyn 6
Como 6
Totale 6.402
Nome #
An unsupervised quantitative method to analyse students' answering strategies to a questionnaire 332
La storia della Matematica come chiave per l’inclusione interculturale nella pratica d’aula attuale 249
Un’esperienza educativa di trasposizione culturale nella scuola primaria 232
Matematica e Musica: l’Apprendimento di base 228
GIORNATE DI STUDIO DELL'INSEGNANTE DI MATEMATICA (GIMat). Giocare con la matematica: dall’apprendimento informale all’apprendimento formale 216
Cultural transposition: Italian didactic experiences inspired by chinese and russian perspectives on whole number arithmetic 208
Unsupervised quantitative methods to analyze student reasoning lines: Theoretical aspects and examples 198
A quantitative analysis of university student reasoning lines in the field of thermally activated phenomena 182
Noise-induced effects in nonlinear relaxation of condensed matter systems 179
An Inquiry-Based Approach to a Pedagogical Laboratory for Primary School Teacher Education 179
La Geometria, una guida ai suoi contenuti e alla sua didattica 177
A New Approach to Investigate Students’ Behavior by Using Cluster Analysis as an Unsupervised Methodology in the Field of Education 157
GIORNATE DI STUDIO DELL'INSEGNANTE DI MATEMATICA (GIMat).Pratiche d'aula e ricerca didattica: nuove e vecchie sfide di insegnamento/apprendimento matematico per una scuola competente e inclusiva 157
Mi descrivi il tuo disegno del Mattoncino Lego? Un’esperienza didattica di matematica nella scuola dell’infanzia 152
Non-Hierarchical Clustering as a method to analyse an open-ended questionnaire on algebraic thinking 149
Il numero naturale nei suoi aspetti cardinale, ordinale e ricorsivo: giochi e artefatti in sinergia per la scuola primaria 144
Ho uno studente cinese in classe, è bravissimo in matematica … Perché? La lingua scritta cinese come ponte per il pensiero algebrico 143
Prospective elementary teachers’ perceptions of the processes of modeling: A case study 142
K-means Clustering to Study How Student Reasoning Lines Can Be Modified by a Learning Activity Based on Feynman’s Unifying Approach 137
E questo dove lo metto? Esperienze geometriche in continuità tra la Scuola dell'Infanzia e la Scuola Primaria 128
Il tango e la matematica: muoversi all’interno delle figure 126
I bambini si raccontano: soddisfazioni, paure e aspettative della loro scuola 126
Discrete Mathematics in Lower School Grades? Situation and Possibilities in Italy 126
Analysing the conceptions on modelling of engineering undergraduate students: A case study using cluster analysis 122
Matematica ... a Distanza. Convinzioni, atteggiamenti e pau- re degli insegnanti di scuola Primaria: esiti di un’indagine statistica 122
A quantitative analysis of educational data through the comparison between hierarchical and not-hierarchical clustering 121
Investigating the quality of mental models deployed by undergraduate engineering students in creating explanations: The case of thermally activated phenomena 120
Electron dynamical response in InP semiconductors driven by fluctuating electric fields 120
L’aula in classi multiculturali: approcci di Trasposizione Culturale tra pratica quotidiana e prospettive future sulla formazione matematica 110
Il concetto di tempo e le sue misurazioni alla Scuola dell’Infanzia: dal calendario alla clessidra 110
A study on science teaching efficacy beliefs during pre-service elementary training 110
AN EDUCATIONAL EXPERIENCE OF CULTURAL TRANSPOSITION IN PRIMARY SCHOOL: PROBLEMS WITH VARIATION 105
Dalle classi multiculturali ad una didattica interculturale della matematica: verso una Smart Community di insegnanti in formazione 104
European and Chinese Cognitive Styles and Their Impact on Teaching Mathematics 104
Evaluating the Effectiveness of Modelling-Oriented Workshops for Engineering Undergraduates in the Field of Thermally Activated Phenomena 100
GIORNATE DI STUDIO DELL'INSEGNANTE DI MATEMATICA (GIMat). Insegnare Matematica Oggi - I EDIZIONE - 2016 98
MaT²SMC: Materials for Teaching Together: Science and Mathematics Teachers collaborating for better results 97
Can we learn from “outside”? A dialogue with a Chinese teacher: the “two basics” as a meaningful approach to mathematics teaching 95
Collaborative Teaching in the Italian "Liceo Matematico": A Case Study of Co-Planning and Co-Teaching 93
A-Didactical Situation in Multicultural Primary School 89
Una investigatión sobre las habilitades de formalizatión de los alumnos sobre un problema de teoria de los numeros 89
Why Asian children outperform students from other countries? Linguistic and parental influences comparing Chinese and Italian children in Preschool Education 89
DEVELOPING AN INTEGRATED FRAMEWORK FOR ANALYZING WAYS OF REASONING IN MATHEMATICS 88
Arithmetical and algebraical approach to the second degree equations (age: 15-19 years) 87
European and Chinese Cognitive Styles and their impact on Teaching/Learning Mathematics 87
TAKING A LOOK AT CHINESE PEDAGOGY IN SHUXUE [MATHEMATICS]: A DIALOGUE BETWEEN CULTURES TO APPROACH ARITHMETIC AT FIRST AND SECOND ITALIAN PRIMARY CLASSES 86
Argumentation and proving in multicultural classes: a linguistic-cultural approach with Chinese students 85
Geometrical-mechanical artefacts mediating tangent meaning: the Tangentograph 85
La lingua nell'apprendimento della Matematica da parte dei ragazzi cinesi. Una ricerca di didattica della Matematica 84
Stili cognitivi nell’apprendimento/insegnamento delle matematiche nella cultura cinese ed europea 84
A quantitative method to analyse an open-ended questionnaire: A case study about the Boltzmann Factor 84
SORTING ALGORITHMS FOR 5TH AND 6TH GRADE STUDENTS: GREEDY OR COOPERATIVE? 84
L’esperienza del corso di formazione sul Liceo Matematico: il caso del linguaggio ed epistemologia delle scienze umane e natural 84
Un esempio di co-planning tra docenti: l’esperienza del Liceo Matematico a Palermo 84
Motivating and Exciting Methods in Mathematics and Science, IT Team 83
Atti GIORNATE DI STUDIO DELL'INSEGNANTE DI MATEMATICA (GIMat).Le mani, la parola, la testa: capire, argomentare, dimostrare in matematica 80
Different procedures in argumentation and conjecturation in primary school:an experience with Chinese students 80
Matematica in sezione: tradizioni culturali, pedagogiche e didattiche vicine e lontane 80
Argumentation and proving: a didactical experience with Chinese and Italian students 79
Educazione musicale ed educazione matematica: contesti semiotici diversi tra loro interagenti 78
Il passaggio dal pensiero aritmetico al pensiero algebrico nella scuola secondaria superiore 77
Ricerca educativa in ambienti multiculturali con allievi cinesi: la lingua scritta come ponte per un avvio informale al pensiero algebrico-relazionale 76
Argumentation and Proving in Multicultural Classes: A didactical experience with Chinese and Italian students 75
Analyse statistique implicative. Objet de recherche et de formation en analyse de données, outil pour la recherche multidisciplinaire 75
TEACHING AND LEARNING MATHEMATICS: RESOURCES AND OBSTACLES - ENSEIGNER ET APPRENDRE LES MATHEMATIQUES: RESSOURCES ET OBSTACLES. Actes/Proceedings CIEAEM 67 75
Enhancing geometrical knowledge, metacognitive reasoning and visual spatial skills through a playing chess laboratory. 74
Indeterminate systems in the “Nine Chapters” by Liu Hui. The role of “context” for determining the “fundamental algorithm” as an argumentative tool 72
Ontogenesis and phylogenesis in the passage from arithmetic to algebraic thought 72
A case stydy about the formalization by pupils of a number theory problem 71
Pensiero aritmetico e pensiero algebrico in ambienti multiculturali: il caso cinese 71
GIORNATE DI STUDIO DELL'INSEGNANTE DI MATEMATICA (GIMat). Matematica E Realtà: occasioni per apprendere 71
The concept of operator in the numerical extensions: a theoretical base. 70
HIERARCHICAL AND NON-HIERARCHICAL CLUSTERING METHODS TO ANALYSE AN OPEN-ENDED QUESTIONNAIRE ON ALGEBRAIC THINKING 70
La formazione degli insegnanti della scuola di base: considerazioni metodologiche ed esperienze specifiche nel Master dell’Università di Palermo 69
Il fumetto può aiutare nei processi di insegnamento/apprendimento delle Matematiche? 68
I libri di testo come strumento per ripensare la formazione degli insegnati di Scuola Primaria e dell’infanzia di Matematica in un’ottica interculturale 68
Medida y premedida: una experiencia lúdica en la escuela primaria 67
Teaching/learning mathematics in different cultural environments: some experimental considerations with Chinese and European students 67
Using cluster analysis to study the modelling abilities of engineering undergraduate students: a case study 67
On the formalization of a number theory problem by pupils 66
La argumentaciòn y la demostraciòn en un context multicultural 66
Algebraic thinking and generalization of patterns: a didactical experience with Italian and Chinese students 65
European and Chinese cognitive styles and their impact on teaching/learning mathematics 64
Processi cognitivi e soluzioni dei problemi: studenti italiani e studenti cinesi 64
MOTIVATING AND EXCITING METHODS IN MATHEMATICS AND SCIENCE Stundenbilder 64
An experience of game in a multicultural milieu at infancy and elementary school 62
Dialogo sulla matematica nella scuola dell’infanzia 62
MATHEMATIQUES ET VIVRE ENSEMBLE": POURQUOI, QUOI, COMMENT? - "MATHEMATICS AND LIVING TOGETHER": WHY, HOW, WHAT? 62
Arithmetical thought and algebraic thought in a multicultural milieu: the Chinese case 61
The Socrates Comenius project between School, University and Research 60
Processi cognitivi e soluzioni di problemi matematici con studenti italiani e cinesi 60
Matematica e musica: linguaggi ... in accordo! 58
VIII Colloque International –VIII International Conference - A.S.I. Analyse Statistique Implicative ––Statistical Implicative Analysis 58
On the formalization of a number theory problem by pupils 57
Some experimental observations about the passage from the arithmetical thought to the algebraic thought 56
Se e quando si arriva al pensiero algebrico 56
MATHEMATISATION: SOCIAL PROCESS & DIDACTIC PRINCIPLE 56
Perché gli studenti cinesi risolvono più facilmente i problemi di Matematica? 55
Mathematics and Music: a paradigmatic pair for basic learning 55
Cultural diversity: how can it increases the complexity of teaching mathematics in multicultural class? The case of Chinese students 55
Totale 10.184
Categoria #
all - tutte 38.879
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 38.879


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/2020714 0 0 0 0 0 0 209 99 136 92 112 66
2020/20211.310 46 83 110 119 118 56 159 80 162 95 107 175
2021/20221.574 105 258 92 112 39 73 56 125 196 168 77 273
2022/20231.904 183 150 48 193 205 271 143 160 226 70 147 108
2023/20241.457 72 182 125 156 158 197 148 92 48 106 75 98
2024/20251.184 120 216 293 307 109 100 39 0 0 0 0 0
Totale 11.659