FERRARA, Gabriella
FERRARA, Gabriella
Scienze Psicologiche, Pedagogiche, dell’Esercizio Fisico e della Formazione
ADAPTED MOTOR EDUCATIONIN SCHOOL: THE ROLE OF ARTISTIC GYMNASTICS
2024-01-01 gabriella ferrara, giulia lauriello, francesca pedone
Attività motorie per l’implementazione dello Spaced Learning nella scuola primaria.
2024-01-01 Gabriella Ferrara; Francesca Anello; Giuseppe Battaglia; Francesco La Versa; Ignazio Leale
Body Education in Primary School: Analysis and Determinations
2024-10-01 Ferrara, Gabriella; La Versa, Francesco; Moscato, Maria
BODY, MOVEMENT, AND INCLUSION: NEW PERSPECTIVES IN PRIMARY EDUCATION
2025-01-01 Ferrara, G.; La Versa, F.; Moscato, M.; Pedone, F.
BUILDING INCLUSIVE CLASSROOMS WITH UDL: A TEACHER PROFESSIONAL DEVELOPMENT RESEARCH
2025-01-01 Moscato, M.; Pedone, F.; Ferrara, G.
Contenuti e learning outcomes: una proposta per gli insegnamenti del Corso di Specializzazione sul sostegno
2020-01-01 Pedone, F; Ferrara G.
Efficacia del tirocinio per lo sviluppo di consapevolezza critica in futuri insegnanti di sostegno
2018-01-01 Anello, Francesca; Ferrara, Gabriella
Embodied Warm-ups in English as a Second Language (esl): Integrating Classical Ballet Barre Practice into English Language Teaching
2025-01-01 Capaci, C.; Ferrara, G.; Wolf, J.
Exploring body education in primary school: Perspectives and implications
2024-01-01 Gabriella Ferrara; Francesco La Versa; Maria Moscato;
Hard Skills, Physical Activities and Spaced Learning
2024-01-01 Francesca Anello, Gabriella Ferrara, Francesca Pedone
IL MONITORAGGIO DEI PERCORSI MOTORIO-EDUCATIVI: LA REDAZIONE DI UNA CHECK-LIST
2024-01-01 gabriella ferrara; francesca pedone; giulio francesco polidoro
Il progetto sperimentale AMIS
2024-01-01 Gabriella Ferrara
Il ruolo del corpo nell’educazione speciale
2023-01-01 gabriella ferrara
In the end… come i bambini pensano lo Spaced Learning. Una speciale ricostruzione di senso
2024-01-01 Francesca Anello; Gabriella Ferrara
Inclusion at the time of school-work alternance: new challenges and perspectives for connection between school, formation and world of job
2019-01-01 Ferrara G.; Collura S.
INCLUSION THROUGH TRAINING AND METHODOLOGY OF ADAPTED PHYSICAL EDUCATION
2023-01-01 G. Ferrara, F. Pedone, M. Moscato
Initial support teachers training through Mcdrury & Alterio’s storytelling model storytelling methodology. A research in the laboratories of the specialization course in Palermo
2019-01-01 Ferrara G.; Cappuccio G.
Intelligenza Emotiva, Coping E Credenze Degli Insegnanti: Chiavi Per Prevenire La Dispersione Scolastica.
2025-01-01 Ferrara, G.; Pedone, F.; Moscato, M.
La competenza docimologica per la valorizzazione dei talenti. Una ricerca con i futuri docenti di scuola primaria e dell’infanzia
2018-01-01 giuseppa, cappuccio; gabriella, ferrara
La corporeità per potenziare l’apprendimento nella scuola primaria
2025-01-01 Gabriella Ferrara; Francesco La Versa