Physical Education is configured as a qualitative teaching approach that promotes individual growth and social inclusion, requiring a procedural habitus able to facilitate access to physical activity for all students. Based on these premises, this contribution highlights the need for a quantitative approach to address current psycho-physical deficiencies, proposing integrated strategies following the presentation of screening data from a total sample of 772 students.
L’educazione fisica si configura come una didattica qualitativa che favorisce la crescita individuale e l’inclusione sociale che richiede un habitus procedurale capace di facilitare l’accesso all’attività fisica per tutti gli studenti. A partire da queste premesse, il contributo evidenzia la necessità di un approccio quantitativo per rispondere alle carenze psicofisiche attuali, proponendo strategie integrate dopo la presentazione dei dati di uno screening su un campione totale di 772 studenti.
Ferrara, G., La Versa, F., Moscato, M., Pedone, F. (2025). BODY, MOVEMENT, AND INCLUSION: NEW PERSPECTIVES IN PRIMARY EDUCATION. GIORNALE ITALIANO DI EDUCAZIONE ALLA SALUTE, SPORT E DIDATTICA INCLUSIVA, 3(9).
BODY, MOVEMENT, AND INCLUSION: NEW PERSPECTIVES IN PRIMARY EDUCATION
Gabriella Ferrara;Francesco La Versa;Maria Moscato;Francesca Pedone
2025-01-01
Abstract
Physical Education is configured as a qualitative teaching approach that promotes individual growth and social inclusion, requiring a procedural habitus able to facilitate access to physical activity for all students. Based on these premises, this contribution highlights the need for a quantitative approach to address current psycho-physical deficiencies, proposing integrated strategies following the presentation of screening data from a total sample of 772 students.| File | Dimensione | Formato | |
|---|---|---|---|
|
1561-6151-1-PB.pdf
accesso aperto
Tipologia:
Versione Editoriale
Dimensione
562.55 kB
Formato
Adobe PDF
|
562.55 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.


