CACI, Barbara
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 3.986
NA - Nord America 3.749
AS - Asia 462
SA - Sud America 31
OC - Oceania 16
AF - Africa 6
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 2
Totale 8.252
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 3.694
IT - Italia 2.812
UA - Ucraina 273
CN - Cina 263
FI - Finlandia 204
GB - Regno Unito 122
IE - Irlanda 122
DE - Germania 106
FR - Francia 90
SG - Singapore 65
SE - Svezia 46
RO - Romania 43
CA - Canada 39
RU - Federazione Russa 37
TR - Turchia 31
ES - Italia 22
IN - India 22
PL - Polonia 22
HK - Hong Kong 17
AU - Australia 15
CH - Svizzera 15
BE - Belgio 14
GR - Grecia 13
MX - Messico 13
KR - Corea 12
NL - Olanda 11
PK - Pakistan 11
CO - Colombia 9
BR - Brasile 8
ID - Indonesia 6
JP - Giappone 6
CI - Costa d'Avorio 4
DK - Danimarca 4
EC - Ecuador 4
IR - Iran 4
LU - Lussemburgo 4
MY - Malesia 4
PE - Perù 4
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 4
TW - Taiwan 4
CL - Cile 3
CY - Cipro 3
CZ - Repubblica Ceca 3
GT - Guatemala 3
NO - Norvegia 3
PH - Filippine 3
PT - Portogallo 3
AR - Argentina 2
AT - Austria 2
EE - Estonia 2
HR - Croazia 2
LB - Libano 2
LK - Sri Lanka 2
LT - Lituania 2
LV - Lettonia 2
MD - Moldavia 2
UZ - Uzbekistan 2
A2 - ???statistics.table.value.countryCode.A2??? 1
BG - Bulgaria 1
BN - Brunei Darussalam 1
EU - Europa 1
IL - Israele 1
KH - Cambogia 1
MO - Macao, regione amministrativa speciale della Cina 1
NG - Nigeria 1
NZ - Nuova Zelanda 1
PY - Paraguay 1
VN - Vietnam 1
ZA - Sudafrica 1
Totale 8.252
Città #
Ashburn 504
Fairfield 401
Chandler 362
Palermo 324
Wilmington 216
Woodbridge 193
Jacksonville 163
Seattle 158
Houston 142
Cambridge 117
Dublin 117
Medford 117
Ann Arbor 116
Milan 114
Rome 104
Des Moines 94
Princeton 74
Nanjing 65
Boardman 46
Redwood City 44
Singapore 42
Tulsa 41
Florence 40
Bari 38
Altamura 36
Lawrence 31
Mountain View 31
Bologna 30
Turin 29
Brescia 28
Catania 28
Verona 27
Beijing 26
Dearborn 26
Padova 26
San Diego 26
Napoli 24
Shenyang 24
Casal di Principe 22
Nanchang 21
Agrigento 20
Hebei 19
Izmir 19
Durham 18
Naples 18
Ottawa 18
New York 17
Jinan 15
Ludwigshafen am Rhein 15
Toronto 15
Brussels 14
Pescara 14
Torino 14
Tianjin 13
Dallas 12
Latina 12
Los Angeles 12
Messina 12
Jiaxing 11
Washington 11
Changsha 10
Seongnam 10
Venice 10
Campobello Di Mazara 9
Gualdo Tadino 9
London 9
San Mateo 9
Bergamo 8
Mumbai 8
Parma 8
Santeramo In Colle 8
Taizhou 8
Trieste 8
Benevento 7
Central 7
Chicago 7
Collesano 7
Foggia 7
Ningbo 7
Pasadena 7
Roncade 7
Acerenza 6
Castelvetrano 6
Gagliano Del Capo 6
Gustavo Adolfo Madero 6
Jakarta 6
L’Aquila 6
Melbourne 6
Modena 6
Paderno Dugnano 6
Partinico 6
Pramaggiore 6
Reggio Emilia 6
Saint Petersburg 6
Urbino 6
Auburn Hills 5
Bisaccia 5
Cagliari 5
Cerea 5
Civitavecchia 5
Totale 4.645
Nome #
Esperienze con la robotica educativa come nuovo strumento di apprendimento e di riabilitazione. 768
Internet Addiction Disorder: un contributo di ricerca 444
La robotica nella riabilitazione di soggetti autistici e con deficit cognitivi. 440
L’importanza dei prerequisiti e dello screening precoce nella scuola dell’infanzia 317
The Reciprocal Influences among Motivation, Personality Traits, and Game Habits for Playing Pokémon GO 301
La robotica educativa come strumento di apprendimento e creatività 261
Development and Maintenance of Self-Disclosure on Facebook: The Role of Personality Traits 202
The Dimensions of Facebook Addiction as Measured by Facebook Addiction Italian Questionnaire and Their Relationships with Individual Differences 175
Il ruolo delle funzioni della memoria autobiografica e dei tratti di personalità nella condivisione degli eventi di vita su Facebook 164
Autobiographical Memory, Personality, and Facebook Mementos 161
Internet Addiction Desorder: an Italian Study 160
Social stigma and self-esteem as mediators of the relationship between Body Mass Index and Internet addiction disorder. An exploratory study 158
The Italian version of the Thinking About Life Experiences Questionnaire and its relationship with gender, age, and life events on Facebook 152
Lo screening dei prerequisiti dell’apprendimento nella Scuola dell’Infanzia. Nuovo scenario per l’insegnante di sostegno 149
PERSONALITY VARIABLES AS PREDICTORS OF FACEBOOK USAGE 148
Early usage of Pokémon Go and its personality correlates 145
Robotics and Virtual Worlds: An Experiential Learning Lab 138
Factorial Structure of Web-Credibility in a population of Italian Internet Users. A pilot study 135
Facebook as a Small World: a topological hypothesis 122
Robotic and Virtual World Programming Labs to Stimulate Reasoning and Visual-Spatial Abilities 120
Italian Bloggers' Stories: Their Personalities and Interpersonal Relationship Quality 119
New frontiers for psychology and education: robotics 118
Quando il diario diventa virtuale: il personal blog ovvero esserci online 114
The moderating role of personality in the relationship between temporal perspectives and facebook addiction 109
Come è piccolo il mondo in rete: una ipotesi small-world sulla topologia di Facebook 105
Le affordances cognitive e sociali in Internet. Un confronto cross-culturale tra utenti italiani e americani. 100
Using robotics construction kits as metacognitive tools: a research in an italian primary school 98
Time perspective and Facebook addiction: The moderating role of neuroticism 98
Internet e Facebook. Addiction a confronto. 97
Il Saper Essere, il Sapere ed il Saper Fare degli insegnanti. Prime applicazioni dell’adattamento italiano del Mayer Salovey Caruso Emotional Intelligence Test 90
Laboratorio di robotica: una palestra per la mente 89
La robotica educativa per l’assessment e per la riabilitazione di soggetti con ritardo mentale: analisi di un caso. 87
Robotica e Mondi Virtuali: un Laboratorio di Edutainment con Lego Mindstorm e Kodu Game Lab 87
Personality and Learning in Robots. The Role of Individual Motivations/Expectations/ Emotions in Robot Adaptive Behaviours. 82
The effectiveness of using LEGO® robotics kits as cognitive and social rehabilitative toys 81
Techno-stressed Teachers are responsible for the digital divide? Gender differences in the perceived levels of Computer-anxiety, Computer-expertise, Computer self-efficacy and Internet attitudes of an Italian population 77
Definizione e Misurazione del Costrutto di Computer-Anxiety. Una rassegna di studi. 76
Dalla credibilità offline alla web-credibility: dimensioni psicologiche del costrutto 75
Intelligenza Emotiva e Successo Professionale degli insegnanti di sostegno nella scuola primaria e dell’infanzia 75
Esperienze con la robotica educativa come nuovo strumento di apprendimento e di riabilitazione 73
Computer-expertise, Computer self-efficacy e Internet attitude come fattori che predicono l’ansia da computer. Una ricerca su un gruppo di docenti del territorio palermitano 73
Techno-stressed Teachers Are Responsible for the Digital Divide? Gender differences in the percevied levels of computers-anxiety, computer expertise, computer self-efficacy and internet attitude of an Italian Population 71
Neuroticism and Fear of COVID-19. The Interplay Between Boredom, Fantasy Engagement, and Perceived Control Over Time 71
Using robotics construction kits as metacognitive tools. A research in an Italian Primary School 70
La valutazione precoce dei prerequisiti dell’apprendimento scolastico. Nuovo ambito di intervento per l’insegnante di sostegno nella Scuola dell’Infanzia. 67
L'uso delle Prove per la Memoria di Lavoro (PML) nella scuola dell'infanzia, per la predizione del successo scolastico 66
Comportamenti individuali e connettivi in Facebook: uno studio simulativo 63
Il ruolo dell'Intelligenza Emotiva nella formazione degli insegnanti di sostegno per la scuola primaria: la ricerca 63
Robotica e Mondi Virtuali: un’esperienza di Edutainment con LEGO ® Mindstorm e Kodu Game Lab 62
Does attentional style moderate the relationship between time perspective and social network addiction? A cross‐sectional study on a sample of social networking sites users 62
Italian Bloggers’ Stories. Their Personalities and Interpersonal Relationships Quality 61
FROM A COLLABORATIVE DESIGNING OF STORYTELLING TO A ROBOTIC AND VIRTUAL WORLD REPRESENTATION 61
Robotics: a new tool for education of subjects with cognitive diseases 60
The Interplay Between Artificial Intelligence and Users’ Personalities: A New Scenario for Human-Computer Interaction in Gaming 60
Factors related to women’s psychological distress during the covid-19 pandemic: Evidence from a two-wave longitudinal study 60
Il successo professionale degli insegnanti di sostegno nella scuola primaria e dell’infanzia 59
Cultural and psychological variables predicting academic dishonesty: a cross-sectional study in nine countries 59
Locus of control e robot: implementazione e validazione di un modello simulativo di apprendimento sociale 58
Technostress: a research study about computer self-efficacy, Internet attitude and computer-anxiety 58
Dynamic Perception Map of Urban Area for Social Surveillance 58
Emotional Intelligence as a key competency for professional success of preschool and primary special education teachers 57
Come è piccolo il mondo in rete: una ipotesi small-world sulla topologia di Facebook 55
Facebook: topology to personality and back – an actor-based simulation. 55
A three-wave panel study on longitudinal relations between problematic social media use and psychological distress during the COVID-19 pandemic 54
Do mental health and vitality mediate the relationship between perceived control over time and fear of COVID-19? A survey in an Italian sample 53
Mente e identita-in-rete nell’era di facebook. 52
The Social Cognitive Theory. A new framework for implementing Artificial Consciousness 51
Il ruolo degli insegnanti di sostegno per la prevenzione delle difficoltà specifiche di apprendimento nella scuola dell'infanzia: la ricerca-azione 49
Dimensioni psicologiche della web-credibility. 48
Strategie di costruzione e programmazione di robot. Uno studio pilota 46
The Social Cognitive Theory: A New Framework for Implementing Artificial Consciousness 44
The big five personality factors as predictors of facebook usage 44
The relationship between fear of COVID-19 and intention to get vaccinated. The serial mediation roles of existential anxiety and conspiracy beliefs 42
Profili di personalità e motivazioni associati all’uso di mobile games di realtà aumentata 35
The Psychological Impact of Online Learning During the COVID-19 Pandemic. A Survey on a Sample of Italian Undergraduates 32
The Gaming World of Educational Robotics. A Review Study 31
The Switch to Online Learning during the COVID-19 Pandemic: The Interplay between Personality and Mental Health on University Students 30
Premorbid Personality Traits as Risk Factors for Behavioral Addictions: A Systematic Review of a Vulnerability Hypothesis 23
The mediating role of academic motivation in the relationship between self-efficacy and learning strategies during the COVID-19 pandemic 18
Protective and Educational Effects of Physical Activity Practice on Mental Health in Young Age during COVID-19 Lockdown 16
Direct Losses and Media Exposure to Death: The Long-Term Effect of Mourning during the COVID-19 Pandemic 12
Psychological dimensions associated with youth engagement in climate change issues: a person-centered approach 10
null 5
Totale 8.634
Categoria #
all - tutte 26.496
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 26.496


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/20201.330 0 63 83 128 144 165 144 115 190 111 104 83
2020/20211.387 68 90 36 187 126 143 139 55 152 178 119 94
2021/20221.109 58 181 75 104 39 47 55 49 103 110 75 213
2022/20231.466 153 157 47 135 184 202 122 101 165 38 116 46
2023/20241.044 58 134 59 167 98 110 77 66 33 60 73 109
2024/2025134 97 37 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Totale 8.634