CACI, Barbara
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 4.158
NA - Nord America 3.869
AS - Asia 661
SA - Sud America 32
AF - Africa 22
OC - Oceania 16
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 2
Totale 8.760
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 3.814
IT - Italia 2.957
CN - Cina 278
UA - Ucraina 273
SG - Singapore 236
FI - Finlandia 206
GB - Regno Unito 125
IE - Irlanda 124
DE - Germania 110
FR - Francia 95
SE - Svezia 46
RO - Romania 43
CA - Canada 39
RU - Federazione Russa 37
TR - Turchia 34
ES - Italia 23
PL - Polonia 23
IN - India 22
NL - Olanda 20
CI - Costa d'Avorio 19
HK - Hong Kong 18
AU - Australia 15
CH - Svizzera 15
KR - Corea 15
BE - Belgio 14
GR - Grecia 13
MX - Messico 13
PK - Pakistan 11
BR - Brasile 9
CO - Colombia 9
ID - Indonesia 7
JP - Giappone 6
TW - Taiwan 6
DK - Danimarca 4
EC - Ecuador 4
IR - Iran 4
LU - Lussemburgo 4
MY - Malesia 4
PE - Perù 4
PH - Filippine 4
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 4
CL - Cile 3
CY - Cipro 3
CZ - Repubblica Ceca 3
GT - Guatemala 3
NO - Norvegia 3
PT - Portogallo 3
AE - Emirati Arabi Uniti 2
AR - Argentina 2
AT - Austria 2
EE - Estonia 2
HR - Croazia 2
LB - Libano 2
LK - Sri Lanka 2
LT - Lituania 2
LV - Lettonia 2
MD - Moldavia 2
UZ - Uzbekistan 2
A2 - ???statistics.table.value.countryCode.A2??? 1
BG - Bulgaria 1
BN - Brunei Darussalam 1
EU - Europa 1
IL - Israele 1
KH - Cambogia 1
MO - Macao, regione amministrativa speciale della Cina 1
NG - Nigeria 1
NZ - Nuova Zelanda 1
PY - Paraguay 1
SC - Seychelles 1
VN - Vietnam 1
ZA - Sudafrica 1
Totale 8.760
Città #
Ashburn 517
Fairfield 401
Chandler 362
Palermo 341
Wilmington 216
Woodbridge 193
Singapore 190
Jacksonville 163
Seattle 158
Houston 142
Rome 122
Milan 120
Cambridge 117
Dublin 117
Medford 117
Ann Arbor 116
Des Moines 94
Princeton 74
Nanjing 65
Boardman 48
Redwood City 44
Bari 41
Florence 41
Tulsa 41
Altamura 37
Santa Clara 32
Turin 32
Lawrence 31
Mountain View 31
Bologna 30
Brescia 28
Catania 28
Verona 27
Beijing 26
Dearborn 26
Padova 26
San Diego 26
Napoli 24
Shenyang 24
Naples 23
Casal di Principe 22
Nanchang 21
Agrigento 20
Abidjan 19
Hebei 19
Izmir 19
Durham 18
Ottawa 18
New York 17
Jinan 15
Ludwigshafen am Rhein 15
Pescara 15
Toronto 15
Brussels 14
Messina 14
Torino 14
Los Angeles 13
Tianjin 13
Dallas 12
Latina 12
Jiaxing 11
Venice 11
Washington 11
Changsha 10
Seongnam 10
Campobello Di Mazara 9
Gualdo Tadino 9
London 9
San Mateo 9
Bergamo 8
Mumbai 8
Parma 8
Santeramo In Colle 8
Taizhou 8
Trieste 8
Benevento 7
Central 7
Chicago 7
Collesano 7
Columbus 7
Foggia 7
Kunming 7
Ningbo 7
Pasadena 7
Perugia 7
Roncade 7
Acerenza 6
Ancona 6
Berlin 6
Castelvetrano 6
Gagliano Del Capo 6
Gustavo Adolfo Madero 6
Helsinki 6
Jakarta 6
L’Aquila 6
Melbourne 6
Modena 6
Paderno Dugnano 6
Partinico 6
Pisa 6
Totale 4.914
Nome #
Esperienze con la robotica educativa come nuovo strumento di apprendimento e di riabilitazione. 821
Internet Addiction Disorder: un contributo di ricerca 450
La robotica nella riabilitazione di soggetti autistici e con deficit cognitivi. 447
L’importanza dei prerequisiti e dello screening precoce nella scuola dell’infanzia 323
The Reciprocal Influences among Motivation, Personality Traits, and Game Habits for Playing Pokémon GO 304
La robotica educativa come strumento di apprendimento e creatività 273
Internet Addiction Desorder: an Italian Study 211
Development and Maintenance of Self-Disclosure on Facebook: The Role of Personality Traits 210
Il ruolo delle funzioni della memoria autobiografica e dei tratti di personalità nella condivisione degli eventi di vita su Facebook 195
The Dimensions of Facebook Addiction as Measured by Facebook Addiction Italian Questionnaire and Their Relationships with Individual Differences 178
Social stigma and self-esteem as mediators of the relationship between Body Mass Index and Internet addiction disorder. An exploratory study 169
Autobiographical Memory, Personality, and Facebook Mementos 166
The Italian version of the Thinking About Life Experiences Questionnaire and its relationship with gender, age, and life events on Facebook 156
Lo screening dei prerequisiti dell’apprendimento nella Scuola dell’Infanzia. Nuovo scenario per l’insegnante di sostegno 152
PERSONALITY VARIABLES AS PREDICTORS OF FACEBOOK USAGE 149
Early usage of Pokémon Go and its personality correlates 149
Factorial Structure of Web-Credibility in a population of Italian Internet Users. A pilot study 139
Robotics and Virtual Worlds: An Experiential Learning Lab 139
Quando il diario diventa virtuale: il personal blog ovvero esserci online 134
Facebook as a Small World: a topological hypothesis 126
Italian Bloggers' Stories: Their Personalities and Interpersonal Relationship Quality 123
Robotic and Virtual World Programming Labs to Stimulate Reasoning and Visual-Spatial Abilities 122
New frontiers for psychology and education: robotics 119
The moderating role of personality in the relationship between temporal perspectives and facebook addiction 110
Le affordances cognitive e sociali in Internet. Un confronto cross-culturale tra utenti italiani e americani. 109
Come è piccolo il mondo in rete: una ipotesi small-world sulla topologia di Facebook 107
Internet e Facebook. Addiction a confronto. 102
Using robotics construction kits as metacognitive tools: a research in an italian primary school 100
Time perspective and Facebook addiction: The moderating role of neuroticism 99
Il Saper Essere, il Sapere ed il Saper Fare degli insegnanti. Prime applicazioni dell’adattamento italiano del Mayer Salovey Caruso Emotional Intelligence Test 95
La robotica educativa per l’assessment e per la riabilitazione di soggetti con ritardo mentale: analisi di un caso. 93
Robotica e Mondi Virtuali: un Laboratorio di Edutainment con Lego Mindstorm e Kodu Game Lab 93
Laboratorio di robotica: una palestra per la mente 92
Personality and Learning in Robots. The Role of Individual Motivations/Expectations/ Emotions in Robot Adaptive Behaviours. 84
The effectiveness of using LEGO® robotics kits as cognitive and social rehabilitative toys 82
Dalla credibilità offline alla web-credibility: dimensioni psicologiche del costrutto 81
Definizione e Misurazione del Costrutto di Computer-Anxiety. Una rassegna di studi. 80
Techno-stressed Teachers are responsible for the digital divide? Gender differences in the perceived levels of Computer-anxiety, Computer-expertise, Computer self-efficacy and Internet attitudes of an Italian population 78
Do mental health and vitality mediate the relationship between perceived control over time and fear of COVID-19? A survey in an Italian sample 77
Computer-expertise, Computer self-efficacy e Internet attitude come fattori che predicono l’ansia da computer. Una ricerca su un gruppo di docenti del territorio palermitano 76
Intelligenza Emotiva e Successo Professionale degli insegnanti di sostegno nella scuola primaria e dell’infanzia 76
Esperienze con la robotica educativa come nuovo strumento di apprendimento e di riabilitazione 75
Techno-stressed Teachers Are Responsible for the Digital Divide? Gender differences in the percevied levels of computers-anxiety, computer expertise, computer self-efficacy and internet attitude of an Italian Population 73
Using robotics construction kits as metacognitive tools. A research in an Italian Primary School 73
Neuroticism and Fear of COVID-19. The Interplay Between Boredom, Fantasy Engagement, and Perceived Control Over Time 73
Dynamic Perception Map of Urban Area for Social Surveillance 72
La valutazione precoce dei prerequisiti dell’apprendimento scolastico. Nuovo ambito di intervento per l’insegnante di sostegno nella Scuola dell’Infanzia. 71
Il ruolo dell'Intelligenza Emotiva nella formazione degli insegnanti di sostegno per la scuola primaria: la ricerca 69
L'uso delle Prove per la Memoria di Lavoro (PML) nella scuola dell'infanzia, per la predizione del successo scolastico 68
Comportamenti individuali e connettivi in Facebook: uno studio simulativo 67
Factors related to women’s psychological distress during the covid-19 pandemic: Evidence from a two-wave longitudinal study 67
Does attentional style moderate the relationship between time perspective and social network addiction? A cross‐sectional study on a sample of social networking sites users 66
Italian Bloggers’ Stories. Their Personalities and Interpersonal Relationships Quality 65
FROM A COLLABORATIVE DESIGNING OF STORYTELLING TO A ROBOTIC AND VIRTUAL WORLD REPRESENTATION 63
Robotics: a new tool for education of subjects with cognitive diseases 62
Technostress: a research study about computer self-efficacy, Internet attitude and computer-anxiety 62
Emotional Intelligence as a key competency for professional success of preschool and primary special education teachers 62
Robotica e Mondi Virtuali: un’esperienza di Edutainment con LEGO ® Mindstorm e Kodu Game Lab 62
The Interplay Between Artificial Intelligence and Users’ Personalities: A New Scenario for Human-Computer Interaction in Gaming 62
A three-wave panel study on longitudinal relations between problematic social media use and psychological distress during the COVID-19 pandemic 61
Locus of control e robot: implementazione e validazione di un modello simulativo di apprendimento sociale 61
Come è piccolo il mondo in rete: una ipotesi small-world sulla topologia di Facebook 61
Cultural and psychological variables predicting academic dishonesty: a cross-sectional study in nine countries 61
Il successo professionale degli insegnanti di sostegno nella scuola primaria e dell’infanzia 60
The Gaming World of Educational Robotics. A Review Study 59
The relationship between fear of COVID-19 and intention to get vaccinated. The serial mediation roles of existential anxiety and conspiracy beliefs 59
Facebook: topology to personality and back – an actor-based simulation. 58
Mente e identita-in-rete nell’era di facebook. 55
The Social Cognitive Theory. A new framework for implementing Artificial Consciousness 52
Il ruolo degli insegnanti di sostegno per la prevenzione delle difficoltà specifiche di apprendimento nella scuola dell'infanzia: la ricerca-azione 50
Dimensioni psicologiche della web-credibility. 49
Strategie di costruzione e programmazione di robot. Uno studio pilota 46
The big five personality factors as predictors of facebook usage 46
The Social Cognitive Theory: A New Framework for Implementing Artificial Consciousness 44
Profili di personalità e motivazioni associati all’uso di mobile games di realtà aumentata 38
The Psychological Impact of Online Learning During the COVID-19 Pandemic. A Survey on a Sample of Italian Undergraduates 37
The Switch to Online Learning during the COVID-19 Pandemic: The Interplay between Personality and Mental Health on University Students 32
Psychological dimensions associated with youth engagement in climate change issues: a person-centered approach 26
Premorbid Personality Traits as Risk Factors for Behavioral Addictions: A Systematic Review of a Vulnerability Hypothesis 26
The mediating role of academic motivation in the relationship between self-efficacy and learning strategies during the COVID-19 pandemic 21
Direct Losses and Media Exposure to Death: The Long-Term Effect of Mourning during the COVID-19 Pandemic 21
Protective and Educational Effects of Physical Activity Practice on Mental Health in Young Age during COVID-19 Lockdown 18
null 5
Personality Traits and Sociodemographic Variables’ Effects on Parental Burnout During the Second and Fourth COVID-19 Waves in Italian Parents 1
Totale 9.148
Categoria #
all - tutte 29.458
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 29.458


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/2020912 0 0 0 0 0 165 144 115 190 111 104 83
2020/20211.387 68 90 36 187 126 143 139 55 152 178 119 94
2021/20221.109 58 181 75 104 39 47 55 49 103 110 75 213
2022/20231.466 153 157 47 135 184 202 122 101 165 38 116 46
2023/20241.044 58 134 59 167 98 110 77 66 33 60 73 109
2024/2025648 97 98 156 149 78 70 0 0 0 0 0 0
Totale 9.148