MOCCIARO, Egle
MOCCIARO, Egle
Scienze Umanistiche
A Cognitive Grammar account of the Latin preverb per-: A path towards abstractness.
2010-01-01 Brucale, L; Mocciaro, E
Agency and agentive prepositions in Late Latin
2011-01-01 Mocciaro, E.
Aspetti della prosodia nell'interlingua di apprendenti vietnamiti di italiano L2: un'ipotesi di trattamento task-based in contesto guidato
2014-01-01 Mocciaro, E.
Asymmetries in path encoding in Sicilian: A diachronic overview
2017-01-01 Mocciaro, E.; Brucale, L.
Auxiliaries
2014-01-01 Egle Mocciaro
Composizione verbale in latino: il caso dei verbi in -facio, -fico
2016-01-01 Brucale, L; Mocciaro, E
Composizione verbale in Latino: il caso dei verbi in –facio, –fico (Verbal compounding in Latin: the case of -make verbs)
2016-01-01 Egle Mocciaro, Brucale, Luisa
Continuity and discontinuity in the semantics of the Latin preposition per: a cognitive hypothesis
2009-01-01 Mocciaro, E; Brucale, L
Continuity and discontinuity in the semantics of the Latin preposition per: a cognitive hypothesis
2011-01-01 Brucale, L; Mocciaro, E
Dall’italiano popolare L2 al neostandard regionale. Processi di trasmissione familiare delle varietà e riassestamenti di repertorio nella Sicilia contemporanea
2011-01-01 Mocciaro, E.; Paternostro, G.; Pinello, V.
Defocusing and agentive prepositions in Early Sicilian
2010-01-01 Mocciaro, E.
Direct objects
2014-01-01 Egle Mocciaro
Discontinuity as defocusing. A cognitive interpretation of the so-called discontinuous reciprocal constructions
2011-01-01 Egle Mocciaro
Emerging Constructions in the L2 Italian Spoken by Low Literate Migrants
2019-01-01 Egle Mocciaro
Evaluative suffixes in Archaic Latin: A cognitive morpho-pragmatic account for –ellus/-illus in Plautus
Luisa Brucale; Egle Mocciaro
Il profilo professionale del docente di italiano L2 per utenze fragil
2016-01-01 Egle Mocciaro, Arcuri, Adriana
Il profilo professionale del docente di italiano L2 per utenze fragili
2016-01-01 Mocciaro, E.; Arcuri, A.
Il verbo vuliri in siciliano antico tra volizione e modalità
2018-01-01 Amenta, L; Mocciaro E.
Imparare con gli alunni stranieri. Progetti di tutoring scolastico
2014-01-01 Mocciaro, E.; Pellitteri, A.
Intensifiers
2014-01-01 Egle Mocciaro