Sfoglia per Autore
Argumentation and proving: a didactical experience with Chinese and Italian students
2009-01-01 Di Paola, B; Spagnolo, F
Algebraic thinking and generalization of patterns: a didactical experience with Italian and Chinese students
2009-01-01 Di Paola, B; Spagnolo, F
Una investigatión sobre las habilitades de formalizatión de los alumnos sobre un problema de teoria de los numeros
2009-01-01 Di Paola, B; Manno, G; Scimone, A; Sortino, C; Spagnolo, F
Indeterminate systems in the “Nine Chapters” by Liu Hui. The role of “context” for determining the “fundamental algorithm” as an argumentative tool
2009-01-01 Di Paola, B; Spagnolo, F
Argumentation and Proving in Multicultural Classes: A didactical experience with Chinese and Italian students
2009-01-01 Di Paola, B; Spagnolo, F
Pensiero aritmetico e pensiero algebrico in ambienti multiculturali: il caso cinese
2009-01-01 DI PAOLA, B
Argumentation and proving in multicultural classes: a linguistic-cultural approach with Chinese students
2009-01-01 Di Paola, B; Spagnolo, F
Teaching/learning mathematics in different cultural environments: some experimental considerations with Chinese and European students
2010-01-01 Di Paola, B; Spagnolo, F
Analyse statistique implicative. Objet de recherche et de formation en analyse de données, outil pour la recherche multidisciplinaire
2010-01-01 Régnier, JC; Spagnolo, F; Di Paola, B; Gras, R
Perché gli studenti cinesi risolvono più facilmente i problemi di Matematica?
2010-01-01 Di Paola, B
European and Chinese cognitive styles and their impact on teaching/learning mathematics
2010-01-01 Spagnolo, F; Di Paola, B
Stili cognitivi nell’apprendimento/insegnamento delle matematiche nella cultura cinese ed europea
2010-01-01 Di Paola, B; Spagnolo, F
La argumentaciòn y la demostraciòn en un context multicultural
2010-01-01 DI PAOLA, B;
Il fumetto può aiutare nei processi di insegnamento/apprendimento delle Matematiche?
2010-01-01 Di Paola, B
European and Chinese Cognitive Styles and their impact on Teaching/Learning Mathematics
2010-01-01 Di Paola, B; Spagnolo, F
European and Chinese Cognitive Styles and Their Impact on Teaching Mathematics
2010-01-01 Spagnolo, F; Di Paola, B;
La lingua nell'apprendimento della Matematica da parte dei ragazzi cinesi. Una ricerca di didattica della Matematica
2011-01-01 Di Paola, B; Spagnolo, F
Processi cognitivi e soluzioni dei problemi: studenti italiani e studenti cinesi
2011-01-01 Di Paola, B
Epistemic and didactic values of the demonstrative process in different cultures: a case study in Geometry with Chinese and Italian students
2011-01-01 Di Paola, B; Spagnolo, F
Esperienze con studenti italiani e cinesi: processi cognitivi e soluzioni di problemi matematici.
2011-01-01 Di Paola, B
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile