University teachers’ conceptions about their Self-Efficacy influence not only their way of working but also their students’ awareness of Self-Efficacy and learning outcomes. Teachers’ perceptions of Self-Efficacy in distance learning plays an even more important role during Covid-19 crisis. The study aims to examine this concept in a sample of 50 professors from the University of Palermo by revealing the possible impact of variables such as previous teaching experiences in the field of distance learning and Self-Efficacy in the use of educational technologies.

Le convinzioni che i docenti universitari possiedono sulla propria Self-Efficacy influenzano non solo il loro modo di lavorare, ma soprattutto gli esiti di apprendimento e il senso di autoefficacia dei loro studenti. La percezione di autoefficacia dei docenti nella didattica a distanza assume un ruolo ancora più importante in situazione di emergenza Covid-19. Il presente contributo indaga tale costrutto in un campione di 50 docenti universitari dell’Università degli Studi di Palermo, rilevando l’eventuale incidenza di variabili quali le esperienze pregresse di insegnamento nell’ambito della didattica a distanza e l’autoefficacia nell’utilizzo di tecnologie didattiche.

La Marca Alessandra, Di Martino Valeria, Gulbay Elif (2021). La Self-Efficacy del Docente Universitario in Situazione di Emergenza Covid-19. EXCELLENCE AND INNOVATION IN TEACHING AND LEARNING(1), 56-79 [10.3280/exioa1-2021oa12065].

La Self-Efficacy del Docente Universitario in Situazione di Emergenza Covid-19

La Marca Alessandra
;
Di Martino Valeria
;
Gulbay Elif
2021-07-01

Abstract

University teachers’ conceptions about their Self-Efficacy influence not only their way of working but also their students’ awareness of Self-Efficacy and learning outcomes. Teachers’ perceptions of Self-Efficacy in distance learning plays an even more important role during Covid-19 crisis. The study aims to examine this concept in a sample of 50 professors from the University of Palermo by revealing the possible impact of variables such as previous teaching experiences in the field of distance learning and Self-Efficacy in the use of educational technologies.
lug-2021
La Marca Alessandra, Di Martino Valeria, Gulbay Elif (2021). La Self-Efficacy del Docente Universitario in Situazione di Emergenza Covid-19. EXCELLENCE AND INNOVATION IN TEACHING AND LEARNING(1), 56-79 [10.3280/exioa1-2021oa12065].
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
LaMarca_DiMartino_Gulbay_Excellence_Innovation_2021.pdf

accesso aperto

Descrizione: PDF
Tipologia: Versione Editoriale
Dimensione 1.74 MB
Formato Adobe PDF
1.74 MB Adobe PDF Visualizza/Apri

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10447/515361
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact