In the present work, after having illustrated the Augmented Reality and its main characteristics from a theoretical point of view, the potential of the latter is analyzed. The purpose of the present study is in fact to know the impacts of augmented reality on learning, on motivation and, more specifically, to study its possible effects in the scholastic context according to an inclusive logic.
Nel presente lavoro, dopo aver illustrato da un punto di vista teorico la Realtà Aumentata e le sue principali caratteristiche, si analizzano le potenzialità di quest’ultima. Scopo del presente studio è infatti quello di conoscere gli impatti della realtà aumentata sull’apprendimento, sulla motivazione e, più specificamente studiarne i possibili effetti in ambito scolastico secondo una logica inclusiva.
Di Martino, V., Longo, L. (2019). Realtà aumentata per favorire un apprendimento inclusivo. FORM@RE, 19(1), 179-194.
Realtà aumentata per favorire un apprendimento inclusivo
Di Martino, Valeria;Longo, Leonarda
2019-01-01
Abstract
In the present work, after having illustrated the Augmented Reality and its main characteristics from a theoretical point of view, the potential of the latter is analyzed. The purpose of the present study is in fact to know the impacts of augmented reality on learning, on motivation and, more specifically, to study its possible effects in the scholastic context according to an inclusive logic.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
24763-58330-1-PB.pdf
accesso aperto
Descrizione: Articolo principale
Tipologia:
Versione Editoriale
Dimensione
451.39 kB
Formato
Adobe PDF
|
451.39 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.