The analysis of both national and international literature of metacognitive questionnaires on reading comprehension has required the development of a specific instrument in Italian appropriate for the age of the subjects involved in the study (last years of Primary school). This work briefly describes the specifically processed questionnaire QMeta which consists of 10 items with three-point response scales.
L’analisi della letteratura nazionale ed internazionale dei questionari metacognitivi relativi alla comprensione della lettura ha reso necessaria l’elaborazione di uno strumento specifico in italiano e congruente con l’età dei soggetti coinvolti nella ricerca descritta nel presente volume (ultimi anni di scuola Primaria). Il presente contributo descrive sinteticamente il questionario QMeta specificatamente elaborato. Esso è costituito da 10 item con scale di risposta a tre punti.
La Marca Alessandra, D.M.V. (2019). Il questionario metacognitivo QMeta. In A. Calvani, L. Chiappetta Cajola (a cura di), Strategie efficaci per la comprensione del testo. Il Reciprocal Teaching. (pp. 479-487). Firenze : S.Ap.I.E..
Il questionario metacognitivo QMeta
La Marca Alessandra
;Di Martino Valeria
;Gulbay Elif
2019-01-01
Abstract
The analysis of both national and international literature of metacognitive questionnaires on reading comprehension has required the development of a specific instrument in Italian appropriate for the age of the subjects involved in the study (last years of Primary school). This work briefly describes the specifically processed questionnaire QMeta which consists of 10 items with three-point response scales.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
libro_RC-RT_2019_2.pdf
Solo gestori archvio
Descrizione: PDF
Tipologia:
Versione Editoriale
Dimensione
901.35 kB
Formato
Adobe PDF
|
901.35 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri Richiedi una copia |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.