Inclusion is a new nerve center of the educational process, as an opportunity for man's creative realization. From the reflection of the psychological disciplines, the pedagogical importance already emerges: as a space for sharing and evolutionary opportunity towards an original differentiation, and if that authentic condition of personal and social well-being that becomes a possibility of being.
Rosa Piazza (2018). Oltre le frontiere della disabilità Il valore educativo dell'inclusione tra educazione e partecipazione. In S. Polenghi, D. De Salvo (a cura di), Book of abstract Per una giovane ricerca pedagogica (pp. 79-80). Lecce : Pensa Multimedia.
Oltre le frontiere della disabilità Il valore educativo dell'inclusione tra educazione e partecipazione
Rosa Piazza
2018-01-01
Abstract
Inclusion is a new nerve center of the educational process, as an opportunity for man's creative realization. From the reflection of the psychological disciplines, the pedagogical importance already emerges: as a space for sharing and evolutionary opportunity towards an original differentiation, and if that authentic condition of personal and social well-being that becomes a possibility of being.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
SIPED 2018.pdf
Solo gestori archvio
Descrizione: Abstract Atti Convegno SIPED 2018
Tipologia:
Versione Editoriale
Dimensione
2.51 MB
Formato
Adobe PDF
|
2.51 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri Richiedi una copia |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.