Inclusion is a new nerve center of the educational process, as an opportunity for man's creative realization. From the reflection of the psychological disciplines, the pedagogical importance already emerges: as a space for sharing and evolutionary opportunity towards an original differentiation, and if that authentic condition of personal and social well-being that becomes a possibility of being.

Rosa Piazza (2018). Oltre le frontiere della disabilità Il valore educativo dell'inclusione tra educazione e partecipazione. In S. Polenghi, D. De Salvo (a cura di), Book of abstract Per una giovane ricerca pedagogica (pp. 79-80). Lecce : Pensa Multimedia.

Oltre le frontiere della disabilità Il valore educativo dell'inclusione tra educazione e partecipazione

Rosa Piazza
2018-01-01

Abstract

Inclusion is a new nerve center of the educational process, as an opportunity for man's creative realization. From the reflection of the psychological disciplines, the pedagogical importance already emerges: as a space for sharing and evolutionary opportunity towards an original differentiation, and if that authentic condition of personal and social well-being that becomes a possibility of being.
Beyond the frontiers of disability The educational value of inclusion between education and participation
2018
Inclusion, participation, education, sharing, participation, phenomenology, school, society, community
978-88-6760-506-4
Rosa Piazza (2018). Oltre le frontiere della disabilità Il valore educativo dell'inclusione tra educazione e partecipazione. In S. Polenghi, D. De Salvo (a cura di), Book of abstract Per una giovane ricerca pedagogica (pp. 79-80). Lecce : Pensa Multimedia.
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
SIPED 2018.pdf

Solo gestori archvio

Descrizione: Abstract Atti Convegno SIPED 2018
Tipologia: Versione Editoriale
Dimensione 2.51 MB
Formato Adobe PDF
2.51 MB Adobe PDF   Visualizza/Apri   Richiedi una copia

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10447/651633
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact