The present work wants to redefine the role of “stepmother” as a generative adult with specific tasks and educational role, distant from the common negative sterotypes. The main goal of the research is starting a pedagogical reflection capable of planning educational and training interventions to support the construction of a new family group with specific needs, rules, roles and educational functions.

Giorgia Coppola (2023). Da “matrigna” ad adulta generativa: un cambio di prospettiva. LA FAMIGLIA, 1(57), 183-189.

Da “matrigna” ad adulta generativa: un cambio di prospettiva

Giorgia Coppola
2023-01-01

Abstract

The present work wants to redefine the role of “stepmother” as a generative adult with specific tasks and educational role, distant from the common negative sterotypes. The main goal of the research is starting a pedagogical reflection capable of planning educational and training interventions to support the construction of a new family group with specific needs, rules, roles and educational functions.
2023
Settore M-PED/01 - Pedagogia Generale E Sociale
Giorgia Coppola (2023). Da “matrigna” ad adulta generativa: un cambio di prospettiva. LA FAMIGLIA, 1(57), 183-189.
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
Coppola_Vol. La Famiglia 2023.pdf

Solo gestori archvio

Descrizione: Contributo completo
Tipologia: Versione Editoriale
Dimensione 62.33 kB
Formato Adobe PDF
62.33 kB Adobe PDF   Visualizza/Apri   Richiedi una copia

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10447/628994
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact