According to 2030 Agenda objectives, the school aimed at sustainability and well-being aims to achieving a quality learning path, activating a profound cultural transformation for the education of the future. This work presents the results of the construction and validation of the "So.Be.Didlab: Sustainability, Well-being and Laboratory Teaching" questionnaire which has as Its objective the identifying of the main factors that influence the achievement of well-being within the school environment and, specifically, within the laboratories and how this can be extended to different areas of students' lives. The questionnaire we created and validated was addressed to 546 teachers in the Sicilian territory. The test, in its final version, consists of 20 items.

In accordo con gli obiettivi dell’Agenda 2030, la scuola volta alla sostenibilità e al benessere mira al raggiungimento di un percorso di apprendimento di qualità, attivando una trasformazione culturale profonda per l’educazione del futuro. Il presente lavoro espone gli esiti della costruzione e validazione del questionario “So.Be.Didlab: Sostenibilità, Benessere e Didattica Laboratoriale" finalizzato a individuare i principali fattori che influenzano il raggiungimento del benessere all’interno dell’ambito scolastico e, nello specifico, all’interno dei laboratori e come questo possa estendersi a diversi ambiti della vita degli studenti. Il questionario da noi creato e validato è stato rivolto a 546 docenti del territorio siciliano. Il test, nella sua versione finale, è composto da 20 item.

GIUSEPPA CAPPUCCIO, LUCIA MANISCALCO (2023). La costruzione e validazione del questionario So.Be.Didlab: Sostenibilità, Benessere e Didattica Laboratoriale. NUOVA SECONDARIA, 10, 422-430.

La costruzione e validazione del questionario So.Be.Didlab: Sostenibilità, Benessere e Didattica Laboratoriale

GIUSEPPA CAPPUCCIO
;
LUCIA MANISCALCO
2023-06-23

Abstract

According to 2030 Agenda objectives, the school aimed at sustainability and well-being aims to achieving a quality learning path, activating a profound cultural transformation for the education of the future. This work presents the results of the construction and validation of the "So.Be.Didlab: Sustainability, Well-being and Laboratory Teaching" questionnaire which has as Its objective the identifying of the main factors that influence the achievement of well-being within the school environment and, specifically, within the laboratories and how this can be extended to different areas of students' lives. The questionnaire we created and validated was addressed to 546 teachers in the Sicilian territory. The test, in its final version, consists of 20 items.
23-giu-2023
Settore M-PED/04 - Pedagogia Sperimentale
GIUSEPPA CAPPUCCIO, LUCIA MANISCALCO (2023). La costruzione e validazione del questionario So.Be.Didlab: Sostenibilità, Benessere e Didattica Laboratoriale. NUOVA SECONDARIA, 10, 422-430.
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
13_Contributo Giuseppa Cappuccio, Lucia Maniscalco.pdf

Solo gestori archvio

Tipologia: Versione Editoriale
Dimensione 314.71 kB
Formato Adobe PDF
314.71 kB Adobe PDF   Visualizza/Apri   Richiedi una copia

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10447/608493
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact