The boost provided by Brain-based studies entails reflection and self-reflection on methodological-didactic practices and choices. The contribution frames a research project started in 2021, at the University of Palermo, aimed at defining strategies and tools for the evaluation of neurodidactic activities for the development of the teacher's methodological-didactic competences with respect to five areas of neurodidactic interest: transversal, cognitive, socio-emotional, expressive, and motor.

La spinta fornita dagli studi Brain-based comporta la riflessione e l’auto-riflessione sulle prassi e sulle scelte metodologico-didattiche. Il contributo inquadra una ricerca avviata nel 2021, presso l’Università di Palermo, finalizzata alla definizione di strategie e strumenti per la valutazione di attività neurodidattiche per lo sviluppo delle competenze metodologico-didattiche dell’insegnante rispetto a cinque aree di interesse neurodidattico: trasversale, cognitiva, socio-emotiva, espressiva e motoria.

Martina Albanese, Giuseppa Compagno (2023). THE NEUROEDUCATION PERSPECTIVE IN THE EVALUATION OF THE TEACHER'S METHODOLOGICAL-DIDACTIC SKILLS. GIORNALE ITALIANO DI EDUCAZIONE ALLA SALUTE, SPORT E DIDATTICA INCLUSIVA, 1.

THE NEUROEDUCATION PERSPECTIVE IN THE EVALUATION OF THE TEACHER'S METHODOLOGICAL-DIDACTIC SKILLS

Martina Albanese
;
Giuseppa Compagno
2023-01-01

Abstract

The boost provided by Brain-based studies entails reflection and self-reflection on methodological-didactic practices and choices. The contribution frames a research project started in 2021, at the University of Palermo, aimed at defining strategies and tools for the evaluation of neurodidactic activities for the development of the teacher's methodological-didactic competences with respect to five areas of neurodidactic interest: transversal, cognitive, socio-emotional, expressive, and motor.
2023
Settore M-PED/04 - Pedagogia Sperimentale
Settore M-PED/03 - Didattica E Pedagogia Speciale
Martina Albanese, Giuseppa Compagno (2023). THE NEUROEDUCATION PERSPECTIVE IN THE EVALUATION OF THE TEACHER'S METHODOLOGICAL-DIDACTIC SKILLS. GIORNALE ITALIANO DI EDUCAZIONE ALLA SALUTE, SPORT E DIDATTICA INCLUSIVA, 1.
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
814-3307-1-PB.pdf

accesso aperto

Tipologia: Versione Editoriale
Dimensione 742.62 kB
Formato Adobe PDF
742.62 kB Adobe PDF Visualizza/Apri

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10447/591077
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact