The aim of this research is to evaluate the effectiveness of an innovative teaching action based on evidence and on improving the problem solving skills of students in last two years of primary school with particular reference to the type of origin country. The methodological approach of the action and the results will be discussed following to a brief overview of the theoretical framework and the adopted learning model. Regardless of the type of origin, the analysis of the results showed significant differences in the outcomes of the students involved in the research. Therefore, it contributes to define the teaching action as particularly effective and inclusive.
Obiettivo del presente contributo è valutare l’efficacia di un intervento didattico innovativo, basato su evidenze di ricerca, nel migliorare le competenze di problem solving degli studenti degli ultimi due anni di scuola primaria, con particolare riferimento alla tipologia di origine degli stessi. Dopo una breve panoramica sul quadro teorico e sul modello di apprendimento adottato, verrà esplicitata l’impostazione metodologica alla base dell’intervento e saranno descritti i risultati. L’analisi di quest’ultimi ha evidenziato differenze significative negli esiti degli studenti che hanno partecipato alla ricerca, indipendentemente dalla tipologia di origine, e pertanto contribuisce a denotare l’intervento didattico come particolarmente efficace ed inclusivo.
Di Martino V. (2018). Efficacia di un intervento didattico innovativo per il potenziamento del problem solving sugli studenti di origine straniera. FORMAZIONE & INSEGNAMENTO, 16(1), 205-226.
Efficacia di un intervento didattico innovativo per il potenziamento del problem solving sugli studenti di origine straniera
Di Martino V.
2018-01-01
Abstract
The aim of this research is to evaluate the effectiveness of an innovative teaching action based on evidence and on improving the problem solving skills of students in last two years of primary school with particular reference to the type of origin country. The methodological approach of the action and the results will be discussed following to a brief overview of the theoretical framework and the adopted learning model. Regardless of the type of origin, the analysis of the results showed significant differences in the outcomes of the students involved in the research. Therefore, it contributes to define the teaching action as particularly effective and inclusive.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
rminello,+2741-9941-1-CE.pdf
accesso aperto
Tipologia:
Versione Editoriale
Dimensione
4.16 MB
Formato
Adobe PDF
|
4.16 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.