The Musée de Cluny represents the first museum based on an idea of “museum making with context consideration”. The exhibition of this "hotel particulier" is a good example of integration between technological aspects and cultural values, in which the sensitivity for rational illumination problems, both for indoor applications and for outdoor areas, is clearly defined. The light here becomes an indicator of meanings, an opportunity of knowledge and improvement of the critical knowledge for places.
Il Museo di Cluny rappresenta il primo museo sulla base di un'idea di come "musealizzare contestualizzando". L'allestimento di questo "hotel particulier" è un buon esempio di integrazione tra gli aspetti tecnologici e valori culturali, in cui la sensibilità per i problemi di una illuminazione razionale, sia per applicazioni indoor che outdoor, è chiaramente definita. La luce diventa qui un indicatore di significati, un'opportunità di conoscenza e di miglioramento della conoscenza critica dei luoghi.
DI SALVO, S. (2009). LUCE NEL MUSÉE NATIONAL DU MOYEN ÂGE ET DES THERMES DE CLUNY A PARIGI. In AGATHON (pp. 51-54). Palermo : Offset Studio Palermo.
LUCE NEL MUSÉE NATIONAL DU MOYEN ÂGE ET DES THERMES DE CLUNY A PARIGI
DI SALVO, Santina
2009-01-01
Abstract
The Musée de Cluny represents the first museum based on an idea of “museum making with context consideration”. The exhibition of this "hotel particulier" is a good example of integration between technological aspects and cultural values, in which the sensitivity for rational illumination problems, both for indoor applications and for outdoor areas, is clearly defined. The light here becomes an indicator of meanings, an opportunity of knowledge and improvement of the critical knowledge for places.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Agathon_2009.pdf
accesso aperto
Dimensione
1.05 MB
Formato
Adobe PDF
|
1.05 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.