The aim of this work is to highlight the importance of narration for self-training in the workplace. Metacognitive narratives are some of possible approaches able to contribute to renew the pedagogy of work. They represent some of the most valuable sources of selfknowledge and contribute to redefine the concept of work considerning the importance of the develpoment of professional and personal identity

Sidoti Enza, Di Carlo Dorotea Rita (2020). La pratica narrativa per una formazione del sé nei luoghi di lavoro. CQIA RIVISTA, 31, 98-108.

La pratica narrativa per una formazione del sé nei luoghi di lavoro

Sidoti Enza;Di Carlo Dorotea Rita
2020

Abstract

The aim of this work is to highlight the importance of narration for self-training in the workplace. Metacognitive narratives are some of possible approaches able to contribute to renew the pedagogy of work. They represent some of the most valuable sources of selfknowledge and contribute to redefine the concept of work considerning the importance of the develpoment of professional and personal identity
Settore M-PED/01 - Pedagogia Generale E Sociale
Sidoti Enza, Di Carlo Dorotea Rita (2020). La pratica narrativa per una formazione del sé nei luoghi di lavoro. CQIA RIVISTA, 31, 98-108.
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
La pratica narrativa per una formazione del sè nei luoghi di lavoro.pdf

accesso aperto

Tipologia: Versione Editoriale
Dimensione 347.85 kB
Formato Adobe PDF
347.85 kB Adobe PDF Visualizza/Apri

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: http://hdl.handle.net/10447/422886
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact