RicercaInizia una nuova ricerca
NOTA: è possibile cercare una corrispondenza esatta usando i doppi apici, ad es: "evoluzione della specie". Qualora si cerchi un identificativo, è consigliabile cercarlo in due modi differenti: tra apici con caratteri speciali es: "978-94-6366-274" oppure senza caratteri speciali solo come sequenza numerica: es 978946366274.
A mesoscopic mechanical model of the surface tension and some simulation results
2019-01-01 Battaglia O.R.; Fazio C.
A new educational approach to surface tension and Young-Laplace law by using computer-based simulations
2024-01-01 Battaglia, Onofrio Rosario; Termini, Giulia; Agliolo Gallitto, Aurelio; Fazio, Claudio
A quantitative analysis of university student reasoning lines in the field of thermally activated phenomena
2018-01-01 Onofrio Rosario Battaglia, Benedetto Di Paola, Claudio Fazio, Nicola Pizzolato, Dominique Persano Adorno
Augmented lectures: Benefits of supporting physics teaching with the theatre
2019-01-01 Giliberti M, Persano Adorno D, Pizzolato N, Battaglia OR, Fazio C
Different approaches to research and innovation in physics education at college and university
2019-01-01 Guisasola J.; Zolman D.; Bollen L.; Van Kampen P.; Baily C.; De Cock M.; Dreef T.; Buning J.; Fokkema D.; Hijmans T.; Kuik G.; Fazio C.; Battaglia O.R.; Zuza K.
Effects on growth mindset development of a teaching/learning sequence on surface phenomena
2024-01-01 Termini, G; Battaglia, O R; Fazio, C
The first year of the "open discovery of stem laboratories" (ODL) project
2018-01-01 Dominique Persano Adorno, Nicola Pizzolato, Claudio Fazio, Onofrio R. Battaglia, Olga Dziabenko, Eleftheria Tsourlidaki, Airina Volungevičienė, Vida Žvinienė, Juri Lõssenko
Data di pubblicazione | Titolo | Autori | Tipologia | Autore(i) | File |
---|---|---|---|---|---|
1-gen-2019 | A mesoscopic mechanical model of the surface tension and some simulation results | Battaglia O. R.Fazio C. | 01 - Contributo in rivista::1.07 Contributo in atti di convegno pubblicato in rivista | Battaglia O.R.; Fazio C. | |
1-gen-2024 | A new educational approach to surface tension and Young-Laplace law by using computer-based simulations | Battaglia, Onofrio RosarioTermini, GiuliaAgliolo Gallitto, AurelioFazio, Claudio | 01 - Contributo in rivista::1.07 Contributo in atti di convegno pubblicato in rivista | Battaglia, Onofrio Rosario; Termini, Giulia; Agliolo Gallitto, Aurelio; Fazio, Claudio | |
1-gen-2018 | A quantitative analysis of university student reasoning lines in the field of thermally activated phenomena | Onofrio Rosario BattagliaBenedetto Di PaolaClaudio FazioNicola PizzolatoDominique Persano Adorno | 01 - Contributo in rivista::1.07 Contributo in atti di convegno pubblicato in rivista | Onofrio Rosario Battaglia, Benedetto Di Paola, Claudio Fazio, Nicola Pizzolato, Dominique Persano Adorno | |
1-gen-2019 | Augmented lectures: Benefits of supporting physics teaching with the theatre | Persano Adorno DPizzolato NBattaglia ORFazio C + | 01 - Contributo in rivista::1.07 Contributo in atti di convegno pubblicato in rivista | Giliberti M, Persano Adorno D, Pizzolato N, Battaglia OR, Fazio C | |
1-gen-2019 | Different approaches to research and innovation in physics education at college and university | Fazio C.Battaglia O. R. + | 01 - Contributo in rivista::1.07 Contributo in atti di convegno pubblicato in rivista | Guisasola J.; Zolman D.; Bollen L.; Van Kampen P.; Baily C.; De Cock M.; Dreef T.; Buning J.; Fokkema D.; Hijmans T.; Kuik G.; Fazio C.; Battaglia O.R.; Zuza K. | |
1-gen-2024 | Effects on growth mindset development of a teaching/learning sequence on surface phenomena | Termini, GBattaglia, O RFazio, C | 01 - Contributo in rivista::1.07 Contributo in atti di convegno pubblicato in rivista | Termini, G; Battaglia, O R; Fazio, C | |
1-gen-2018 | The first year of the "open discovery of stem laboratories" (ODL) project | Dominique Persano AdornoNicola PizzolatoClaudio FazioOnofrio R. Battaglia + | 01 - Contributo in rivista::1.07 Contributo in atti di convegno pubblicato in rivista | Dominique Persano Adorno, Nicola Pizzolato, Claudio Fazio, Onofrio R. Battaglia, Olga Dziabenko, Eleftheria Tsourlidaki, Airina Volungevičienė, Vida Žvinienė, Juri Lõssenko |
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile
Opzioni
Scopri
Tipologia
- Contributo in Atti di convegno 7
Data di pubblicazione
- 2024 2
- 2019 3
- 2018 2
Editore
- Institute of Physics Publishing 3
Rivista
- JOURNAL OF PHYSICS. CONFERENCE SE... 5
- JOURNAL OF PHYSICS. CONFERENCE SE... 2
Settore disciplinare
- Settore FIS/08 - Didattica E Stor... 5
- Settore FIS/03 - Fisica Della Mat... 3
- Settore FIS/07 - Fisica Applicat... 3
Keyword
- Active Learning 1
- Active learning 1
- Cluster Analysis 1
- Feynman’s Unifying Approach 1
- Fluid dynamics. Surface tension. ... 1
- Growth Mindset 1
- Inquiry-based approach 1
- Inquiry-Based Science Education 1
- mesoscopic fluid model 1
- model of surface phenomena 1
Lingua
- eng 7
Accesso al fulltext
- open 6
- partially open 1