The paper presents the guideline of a broad exchange project between the University of Palermo and the Sichuan International Studies University of Chongqing (China), In particular, we discuss the methods we use in order to improve the linguistic skills of the Chinese students that learn Italian in China and in Italy. Among the other aspects, we focus on the use of the dependency grammar and the Chinese students' development of textual competence in Italian.
Paternostro, G., & Pinello, V. (2018). L'insegnamento dell'italiano a sinofoni fra L2 e Ls. L'esperienza di ItaStra. ITALIANO A STRANIERI, 24, 15-20.
Data di pubblicazione: | 2018 |
Titolo: | L'insegnamento dell'italiano a sinofoni fra L2 e Ls. L'esperienza di ItaStra |
Autori: | |
Citazione: | Paternostro, G., & Pinello, V. (2018). L'insegnamento dell'italiano a sinofoni fra L2 e Ls. L'esperienza di ItaStra. ITALIANO A STRANIERI, 24, 15-20. |
Rivista: | |
Abstract: | The paper presents the guideline of a broad exchange project between the University of Palermo and the Sichuan International Studies University of Chongqing (China), In particular, we discuss the methods we use in order to improve the linguistic skills of the Chinese students that learn Italian in China and in Italy. Among the other aspects, we focus on the use of the dependency grammar and the Chinese students' development of textual competence in Italian. |
URL: | https://www.edilingua.it/it-it/Flip.aspx?ElementID=cbf06665-609d-4f3b-bdea-6585652ecfda |
Settore Scientifico Disciplinare: | Settore L-FIL-LET/12 - Linguistica Italiana |
Appare nelle tipologie: | 1.01 Articolo in rivista |
File in questo prodotto:
File | Descrizione | Tipologia | Licenza | |
---|---|---|---|---|
Articolo_Paternostro&Pinello.pdf | Articolo principale | N/A | Administrator Richiedi una copia |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.