The paper presents the guideline of a broad exchange project between the University of Palermo and the Sichuan International Studies University of Chongqing (China), In particular, we discuss the methods we use in order to improve the linguistic skills of the Chinese students that learn Italian in China and in Italy. Among the other aspects, we focus on the use of the dependency grammar and the Chinese students' development of textual competence in Italian.

Giuseppe Paternostro, Vincenzo Pinello (2018). L'insegnamento dell'italiano a sinofoni fra L2 e Ls. L'esperienza di ItaStra. ITALIANO A STRANIERI, 24, 15-20.

L'insegnamento dell'italiano a sinofoni fra L2 e Ls. L'esperienza di ItaStra

Giuseppe Paternostro;Vincenzo Pinello
2018-01-01

Abstract

The paper presents the guideline of a broad exchange project between the University of Palermo and the Sichuan International Studies University of Chongqing (China), In particular, we discuss the methods we use in order to improve the linguistic skills of the Chinese students that learn Italian in China and in Italy. Among the other aspects, we focus on the use of the dependency grammar and the Chinese students' development of textual competence in Italian.
2018
Giuseppe Paternostro, Vincenzo Pinello (2018). L'insegnamento dell'italiano a sinofoni fra L2 e Ls. L'esperienza di ItaStra. ITALIANO A STRANIERI, 24, 15-20.
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
Articolo_Paternostro&Pinello.pdf

Solo gestori archvio

Descrizione: Articolo principale
Dimensione 2.54 MB
Formato Adobe PDF
2.54 MB Adobe PDF   Visualizza/Apri   Richiedi una copia

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10447/351519
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact