The present work describes the results of a research conducted with 450 students and 52 laboratory teachers attending the degree course in Specialization support activities of the University of Palermo during the academic year 2017-2018. The validity of the Mcdrury’s & Alterio (2003) Storytelling model was checked thanks to the research process and in order to reinforce students’ reflective skills, narrative competence and critical revision.
Giuseppa, C., Gabriella, F., & Ferrara, G. (2018). La formazione iniziale dei docenti di sostegno attraverso la metodologia dello storytelling. Un’indagine nei laboratori del corso di specializzazione al sostegno di Palermo. EXCELLENCE AND INNOVATION IN TEACHING AND LEARNING(1), 59-77.
Data di pubblicazione: | 2018 |
Titolo: | La formazione iniziale dei docenti di sostegno attraverso la metodologia dello storytelling. Un’indagine nei laboratori del corso di specializzazione al sostegno di Palermo |
Autori: | |
Citazione: | Giuseppa, C., Gabriella, F., & Ferrara, G. (2018). La formazione iniziale dei docenti di sostegno attraverso la metodologia dello storytelling. Un’indagine nei laboratori del corso di specializzazione al sostegno di Palermo. EXCELLENCE AND INNOVATION IN TEACHING AND LEARNING(1), 59-77. |
Rivista: | |
Digital Object Identifier (DOI): | http://dx.doi.org/10.3280/EXI2018-001004 |
Abstract: | The present work describes the results of a research conducted with 450 students and 52 laboratory teachers attending the degree course in Specialization support activities of the University of Palermo during the academic year 2017-2018. The validity of the Mcdrury’s & Alterio (2003) Storytelling model was checked thanks to the research process and in order to reinforce students’ reflective skills, narrative competence and critical revision. |
Settore Scientifico Disciplinare: | Settore M-PED/04 - Pedagogia Sperimentale |
Appare nelle tipologie: | 1.01 Articolo in rivista |
File in questo prodotto:
File | Descrizione | Tipologia | Licenza | |
---|---|---|---|---|
Cappuccio Ferrara FRANCO ANGELI 2018.pdf | Articolo principale | N/A | Administrator Richiedi una copia |