The present work describes the results of a research conducted with 450 students and 52 laboratory teachers attending the degree course in Specialization support activities of the University of Palermo during the academic year 2017-2018. The validity of the Mcdrury’s & Alterio (2003) Storytelling model was checked thanks to the research process and in order to reinforce students’ reflective skills, narrative competence and critical revision.

giuseppa cappuccio, gabriella ferrara (2018). La formazione iniziale dei docenti di sostegno attraverso la metodologia dello storytelling. Un’indagine nei laboratori del corso di specializzazione al sostegno di Palermo. EXCELLENCE AND INNOVATION IN TEACHING AND LEARNING(1), 59-77 [10.3280/EXI2018-001004].

La formazione iniziale dei docenti di sostegno attraverso la metodologia dello storytelling. Un’indagine nei laboratori del corso di specializzazione al sostegno di Palermo

giuseppa cappuccio;gabriella ferrara;Ferrara, Gabriella
2018

Abstract

The present work describes the results of a research conducted with 450 students and 52 laboratory teachers attending the degree course in Specialization support activities of the University of Palermo during the academic year 2017-2018. The validity of the Mcdrury’s & Alterio (2003) Storytelling model was checked thanks to the research process and in order to reinforce students’ reflective skills, narrative competence and critical revision.
Settore M-PED/04 - Pedagogia Sperimentale
giuseppa cappuccio, gabriella ferrara (2018). La formazione iniziale dei docenti di sostegno attraverso la metodologia dello storytelling. Un’indagine nei laboratori del corso di specializzazione al sostegno di Palermo. EXCELLENCE AND INNOVATION IN TEACHING AND LEARNING(1), 59-77 [10.3280/EXI2018-001004].
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
Cappuccio Ferrara FRANCO ANGELI 2018.pdf

Solo gestori archvio

Descrizione: Articolo principale
Dimensione 354.53 kB
Formato Adobe PDF
354.53 kB Adobe PDF   Visualizza/Apri   Richiedi una copia

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: http://hdl.handle.net/10447/339029
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact