Recent studies have gone beyond the effect of boredom on achievement. The pervasiveness of the boredom experienced by many students, along with its deleterious effects, clearly implies that educators, and teachers responsible for the design of academic settings should pay more attention to this emotion. This paper is an attempt to examine the impact of flipped classroom model on student's learning. This study used mixed methodologies, including a student perception inventory and observations of teacher practices in Flipped classroom, to investigate whether teachers differ in their regulation mode during flipped lesson.
Recenti studi hanno mostrato l'effetto della noia sul successo. L'esperienza della noia vissuta da molti studenti, insieme con i suoi effetti deleteri, implica chiaramente che educatori ed insegnanti, in quanto responsabili della progettazione di ambienti di apprendimento, prestino maggiore attenzione a questa emozione. Questo contributo intende esaminare l'impatto del modello di insegnamento capovolto sul processo di apprendimento dello studente. Nella ricerca sono state utilizzate differenti metodologie, tra cui un inventario sulla percezione degli studenti e l'osservazione delle pratiche di insegnamento, per indagare se ed in che modo gli insegnanti riescono a gestire la noia in modo diverso durante la lezione capovolta.
La Marca, A., Longo, L. (2016). The Flipped Classroom: a Way to Decrease Boredom and Encourage Student Motivation. La classe capovolta: un modo per diminuire la noia ed incoraggiare la motivazione dello studente. PEDAGOGIA OGGI, 2(2), 236-247.
The Flipped Classroom: a Way to Decrease Boredom and Encourage Student Motivation. La classe capovolta: un modo per diminuire la noia ed incoraggiare la motivazione dello studente.
La Marca, A;Longo, L.
2016-01-01
Abstract
Recent studies have gone beyond the effect of boredom on achievement. The pervasiveness of the boredom experienced by many students, along with its deleterious effects, clearly implies that educators, and teachers responsible for the design of academic settings should pay more attention to this emotion. This paper is an attempt to examine the impact of flipped classroom model on student's learning. This study used mixed methodologies, including a student perception inventory and observations of teacher practices in Flipped classroom, to investigate whether teachers differ in their regulation mode during flipped lesson.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
PEDAGOGI OGGI 2016.pdf
Solo gestori archvio
Descrizione: Articolo principale
Tipologia:
Versione Editoriale
Dimensione
420.94 kB
Formato
Adobe PDF
|
420.94 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri Richiedi una copia |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.