Many pupils passively undergo school and successes, many can not find the motivation to choose to study and go to school. In the concrete situations of school life, emotions, effects, feelings and passions indicate significantly in the learning process; therefore the understanding of the affective dynamics in their students constitutes a very important dimension of teaching professionalism.
Molti alunni subiscono passivamente la scuola e gli successi, molti non riescono a trovare la motivazione per scegliere di studiare e di andare a scuola. Nelle concrete situazioni dell avita scolastica, le emozioni, gli effetti, i sentimenti e le passioni indicano significativamente nel processo di apprendimento; pertanto la comprensione delle dinamiche affettivi nei propri alunni costituisce una dimensione molto importante della professionalità docente.
La Marca, A. (2016). Motivazione. Strategie e metodologie innovative per vincere la noia a scuola. SCUOLA ITALIANA MODERNA, 78-80.
Motivazione. Strategie e metodologie innovative per vincere la noia a scuola.
LA MARCA, Alessandra
2016-01-01
Abstract
Many pupils passively undergo school and successes, many can not find the motivation to choose to study and go to school. In the concrete situations of school life, emotions, effects, feelings and passions indicate significantly in the learning process; therefore the understanding of the affective dynamics in their students constitutes a very important dimension of teaching professionalism.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
SIM_2016.pdf
Solo gestori archvio
Descrizione: File PDF
Dimensione
2.88 MB
Formato
Adobe PDF
|
2.88 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri Richiedi una copia |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.