RAPPO, Gaetano
RAPPO, Gaetano
Scienze Psicologiche, Pedagogiche, dell’Esercizio Fisico e della Formazione
An analysis of a single case of comorbidity between learning disability and borderline intellectual functioning
2012-01-01 Maltese, A; Rappo, G; Fratantonio, A; Pepi, A
ANSIA, AUTOSTIMA E STRATEGIE SELF-HANDICAPPING IN BAMBINI CON DISABILITÀ DI APPRENDIMENTO
2011-01-01 Alesi, M; Rappo, G; Pavone, C; Pepi, A
Anxiety, self-esteem and self-handicapping: A comparison between pupils with dyscalculia and normal learning | Ansia, autostima e self-handicapping: Un confronto tra bambini con discalculia e apprendimento nella norma
2014-01-01 Rappo, G; Alesi, M; Pepi, A
Autostima e strategie di self-handicapping in bambini di quinta elementare con e senza disturbi dell’apprendimento
2010-01-01 Alesi, M; Rappo, G; Pepi AM
Concezioni personali dell’intelligenza in bambini con disturbo specifico di lettura
2008-01-01 Alesi, M; Rappo, G; Pepi, A
Costrutti motivazionali e apprendimento scolastico: elaborazione di uno strumento multimediale.
2005-01-01 ALESI M; PEPI A; RAPPO G
Costruzione di un software informatizzato per la riabilitazione dei disturbi di decodifica in bambini dislessici
2008-01-01 RAPPO G
Depression, Anxiety at School and Self-Esteem in Children with Learning Disabilities
2014-01-01 Alesi, M; Rappo, G; Pepi, A
Difficoltà di lettura e funzionamento intellettivo limite: Analisi di un caso.
2011-01-01 Rappo, G; Fratantonio, A; Pepi, A;
Disabilità di lettura e rappresentazione dell'intelligenza:efficacia di un training
2006-01-01 PEPI, A; ALESI, M; RAPPO, G GERACI, M; MALTESE, A
Down Syndrome and Referential Communication: Understanding and Production
2012-01-01 Maltese, A; Rappo, G; Scifo, L; Pepi, A
Emotional Profile and Intellectual Functioning: A Comparison Among Children With Borderline Intellectual Functioning, Average Intellectual Functioning, and Gifted Intellectual Functioning
2015-01-01 Alesi, M; Rappo, G; Pepi, A
Emotional variables and learning profiles in children with different levels of Intellectual Functioning
2014-01-01 Rappo, G; Alesi, M; Pepi, A
Errori accentuali in relazione alla composizione sillabica e alla frequenza d’uso: dislessici evolutivi e normolettori a confronto
2009-01-01 Fratantonio, A; Rappo, G; Maltese, A; Pepi, A
Il ruolo educativo del nido d'infanzia.
2010-01-01 Rappo, G
Indizi semantici e ambiguità ortografica: la sensibilità al contesto linguistico nel dislessico evolutivo
2007-01-01 FRATANTONIO A; RAPPO G; MALTESE A; PEPI A
Influence of position of the context sensitive graphemes and word frequency effect on reading speed: a performance analysis of developmental dyslexics and fluent readers
2011-01-01 Fratantonio, A; Rappo, G; Pepi A.
Influence of syllabic composition and lexical stress on decoding test: a comparison between dyslexic children and fluent readers
2011-01-01 Fratantonio, A; Rappo, G; Pepi, A
Investigating the Improvement of Decoding Abilities and Working Memory in Children with Incremental or Entity Personal Conceptions of Intelligence: Two Case Reports
2016-01-01 Alesi, M; Rappo, G; Pepi, A
L'impiego di strategie di self-handicapping: un confronto tra dislessici e normolettori
2008-01-01 Alesi, M; Rappo, G; Geraci, M; Pepi, A