Sfoglia per Autore
Schemi di ragionamento in culture differenti : i paradossi logico-linguistici nella cultura europea e cinese
2008-01-01 SPAGNOLO F
Alcune idee sulla Filosofia dell’Educazione Matematica tra oriente ed occidente
2008-01-01 SPAGNOLO F
Statistical Implicative Analysis, Theory and applications
2008-01-01 SPAGNOLO F; R GRAS; F GUILLET; E SUZUKI
Modelling by Statistic in Research of Mathematics Education
2008-01-01 SPAGNOLO F; E MALISANI; A SCIMONE
Conceptions on modelling processes in Italian high school prospective mathematics and physics teachers
2008-01-01 FAZIO C; SPAGNOLO F
To the beginnings of the XXI century, which possible use of neurosciences results in research in Mathematics Education ?
2009-01-01 Spagnolo, F; Di Paola, B
Motivating and Exciting Methods in Mathematics and Science, IT Team
2009-01-01 Fazio, C; Di Paola, B; Lo Cicero, ML; D'Eredità, G; Spagnolo, F
I sistemi indeterminati nei "Nove Capitoli" di Liu Hui. Il ruolo del "contesto" per determinare l'"algoritmo fondamentale" come strumento argomentativo
2009-01-01 DI PAOLA B; SPAGNOLO F
A-Didactical Situation in Multicultural Primary School
2009-01-01 Di Paola, B; Spagnolo, F
Argumentation and proving: a didactical experience with Chinese and Italian students
2009-01-01 Di Paola, B; Spagnolo, F
Algebraic thinking and generalization of patterns: a didactical experience with Italian and Chinese students
2009-01-01 Di Paola, B; Spagnolo, F
L’epistemologia sperimentale delle Matematiche
2009-01-01 Spagnolo, F
Una investigatión sobre las habilitades de formalizatión de los alumnos sobre un problema de teoria de los numeros
2009-01-01 Di Paola, B; Manno, G; Scimone, A; Sortino, C; Spagnolo, F
Indeterminate systems in the “Nine Chapters” by Liu Hui. The role of “context” for determining the “fundamental algorithm” as an argumentative tool
2009-01-01 Di Paola, B; Spagnolo, F
Motivating and Exciting Methods in Mathematics Education.
2009-01-01 Spagnolo, F; Ulovec, A; Ceretkova, S; Dockerty, A; Molnar, J
Argumentation and Proving in Multicultural Classes: A didactical experience with Chinese and Italian students
2009-01-01 Di Paola, B; Spagnolo, F
Argumentation and proving in multicultural classes: a linguistic-cultural approach with Chinese students
2009-01-01 Di Paola, B; Spagnolo, F
Le diversità culturali nelle concezioni di Strategia e Tattica tra Oriente ed Occidente osservate attraverso gli scacchi ed il wei-ch’i e le connessioni con la Didattica
2009-01-01 Spagnolo, F; D'Eredità, G
Teaching/learning mathematics in different cultural environments: some experimental considerations with Chinese and European students
2010-01-01 Di Paola, B; Spagnolo, F
Analyse statistique implicative. Objet de recherche et de formation en analyse de données, outil pour la recherche multidisciplinaire
2010-01-01 Régnier, JC; Spagnolo, F; Di Paola, B; Gras, R
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile