This paper examines second language acquisition from an enactive perspective, integrating the Universal Design for Learning framework with the 4E Cognition paradigm. Through the analysis of student translation outputs, the study aims to explore how bodily, cognitive, contextual, and emotional factors may contribute to shaping learners’ linguistic choices in the early stages of learning
DI GESU FLORIANA, PRESTIGIACOMO ROSA ANNA (2025). INTEGRARE I PRINCIPI DELL’UDL E IL PARADIGMA DELLA 4E COGNITION NELL’ACQUISIZIONE DI UNA L2 IN UNA PROSPETTIVA ENATTIVA. GIORNALE ITALIANO DI EDUCAZIONE ALLA SALUTE, SPORT E DIDATTICA INCLUSIVA, 9(2), 1-18.
INTEGRARE I PRINCIPI DELL’UDL E IL PARADIGMA DELLA 4E COGNITION NELL’ACQUISIZIONE DI UNA L2 IN UNA PROSPETTIVA ENATTIVA
DI GESU FLORIANA
;PRESTIGIACOMO ROSA ANNA
2025-06-21
Abstract
This paper examines second language acquisition from an enactive perspective, integrating the Universal Design for Learning framework with the 4E Cognition paradigm. Through the analysis of student translation outputs, the study aims to explore how bodily, cognitive, contextual, and emotional factors may contribute to shaping learners’ linguistic choices in the early stages of learningFile | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Pubbli. REN.pdf
accesso aperto
Tipologia:
Versione Editoriale
Dimensione
1.36 MB
Formato
Adobe PDF
|
1.36 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.