This contribution, using a geographic-cultural perspective, intends to propose a reflection through the case study of some management video games in the “4x” genre, focusing on the production and use of a digital cartography that becomes an indispensable geographic reference.
Mercatanti, L., Sabato, G. (2024). Videogames e mappe: per un approccio geografico. In A. Fici, C. Gnoffo (a cura di), Realtà mediali. Medialità, comunicazione e società (pp. 317-334). Palermo : Palermo University Press.
Videogames e mappe: per un approccio geografico
Mercatanti, L
;Sabato, G
2024-12-01
Abstract
This contribution, using a geographic-cultural perspective, intends to propose a reflection through the case study of some management video games in the “4x” genre, focusing on the production and use of a digital cartography that becomes an indispensable geographic reference.File in questo prodotto:
File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Realtà mediali videogames articolo- Gnoffo Fici.pdf
Solo gestori archvio
Descrizione: Articolo principale; il pdf del contributo è accessibile sul sito dell'editore previa registrazione: https://unipapress.com/book/realta-mediali-medialita-arte-e-narrazioni/
Tipologia:
Versione Editoriale
Dimensione
330.19 kB
Formato
Adobe PDF
|
330.19 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri Richiedi una copia |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.