The essay reflects on the need to expand the canon of twentieth century writers who are studied in high school. To this left and comments on the results of a didactic reading experience of the works of Elsa Morante in the field of the modest activities.

C. Carmina (2024). Elsa Morante: letture dissonanti. Un’esperienza didattica. LA MODERNITÀ DELLA SCUOLA, 1(fasc. 2), 78-85.

Elsa Morante: letture dissonanti. Un’esperienza didattica

C. Carmina
2024-01-01

Abstract

The essay reflects on the need to expand the canon of twentieth century writers who are studied in high school. To this left and comments on the results of a didactic reading experience of the works of Elsa Morante in the field of the modest activities.
2024
C. Carmina (2024). Elsa Morante: letture dissonanti. Un’esperienza didattica. LA MODERNITÀ DELLA SCUOLA, 1(fasc. 2), 78-85.
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
Elsa Morante_Carmina.pdf

Solo gestori archvio

Descrizione: Elsa Morante: letture dissonanti. Un'esperienza didattica
Tipologia: Versione Editoriale
Dimensione 163.8 kB
Formato Adobe PDF
163.8 kB Adobe PDF   Visualizza/Apri   Richiedi una copia

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10447/662259
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact