The essay reflects on the need to expand the canon of twentieth century writers who are studied in high school. To this left and comments on the results of a didactic reading experience of the works of Elsa Morante in the field of the modest activities.
C. Carmina (2024). Elsa Morante: letture dissonanti. Un’esperienza didattica. LA MODERNITÀ DELLA SCUOLA, 1(fasc. 2), 78-85.
Elsa Morante: letture dissonanti. Un’esperienza didattica
C. Carmina
2024-01-01
Abstract
The essay reflects on the need to expand the canon of twentieth century writers who are studied in high school. To this left and comments on the results of a didactic reading experience of the works of Elsa Morante in the field of the modest activities.File in questo prodotto:
File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Elsa Morante_Carmina.pdf
Solo gestori archvio
Descrizione: Elsa Morante: letture dissonanti. Un'esperienza didattica
Tipologia:
Versione Editoriale
Dimensione
163.8 kB
Formato
Adobe PDF
|
163.8 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri Richiedi una copia |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.