In its various forms, the educational phenomenon accompanies all the eras and cultures. First, it appears as an attempt to repeat and to give life to one's own culture of belonging in a relationship of continuity between generations. According to some authors, the desire to educate represents a profound correspondence with the properly human need to beyond time. Produce languages, uses, customs, norms and behaviors preserved and transmitted, has served to maintain the present-living in a relationship between the of eternal immortality.

Giuseppina D'Addelfio, Rosa Piazza (2024). Dalla Pedagogia spontanea alla pedagogia scientifica. Prospettive storiche ed epistemologiche sulla cura e sulla formazione. In Andrea Avellino (a cura di), Pedagogia e didattica per le professioni sanitarie (pp. 5-25). Milano : UTET.

Dalla Pedagogia spontanea alla pedagogia scientifica. Prospettive storiche ed epistemologiche sulla cura e sulla formazione

Giuseppina D'Addelfio
;
Rosa Piazza
2024-01-01

Abstract

In its various forms, the educational phenomenon accompanies all the eras and cultures. First, it appears as an attempt to repeat and to give life to one's own culture of belonging in a relationship of continuity between generations. According to some authors, the desire to educate represents a profound correspondence with the properly human need to beyond time. Produce languages, uses, customs, norms and behaviors preserved and transmitted, has served to maintain the present-living in a relationship between the of eternal immortality.
From Spontaneous Pedagogy to Scientific Pedagogy. Historical and epistemological perspectives on care and training
2024
Giuseppina D'Addelfio, Rosa Piazza (2024). Dalla Pedagogia spontanea alla pedagogia scientifica. Prospettive storiche ed epistemologiche sulla cura e sulla formazione. In Andrea Avellino (a cura di), Pedagogia e didattica per le professioni sanitarie (pp. 5-25). Milano : UTET.
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
Dalla pedagogia spontanea alla pedagogia scientifica: prospettive storiche ed epistemologiche sulla cura e sulla formazione.pdf

Solo gestori archvio

Descrizione: Capitolo in volume
Tipologia: Versione Editoriale
Dimensione 335.01 kB
Formato Adobe PDF
335.01 kB Adobe PDF   Visualizza/Apri   Richiedi una copia

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10447/651534
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact