The skills of support teacher envisaged by the Ministerial Decree of 30.9.2011 and those included in the profile of the European Agency for Special Needs and Inclusive Education of 2012 are illustrated. The debate of last ten years on the functions and task of support teacher is reported. The current critical points of this professional figure are highlighted and proposals are put forward to improve their training .

Giuseppe Zanniello (2023). L'insegnante di sostegno. In CSSC- Centro Studi per la Scuola Cattolica (a cura di), Includere la disabilità. Scuola cattolica in Italia. Venticinquesimo rapporto (pp. 199-215). Brescia : Scholé Morcelliana.

L'insegnante di sostegno

Giuseppe Zanniello
2023-09-01

Abstract

The skills of support teacher envisaged by the Ministerial Decree of 30.9.2011 and those included in the profile of the European Agency for Special Needs and Inclusive Education of 2012 are illustrated. The debate of last ten years on the functions and task of support teacher is reported. The current critical points of this professional figure are highlighted and proposals are put forward to improve their training .
The support teacher
set-2023
Giuseppe Zanniello (2023). L'insegnante di sostegno. In CSSC- Centro Studi per la Scuola Cattolica (a cura di), Includere la disabilità. Scuola cattolica in Italia. Venticinquesimo rapporto (pp. 199-215). Brescia : Scholé Morcelliana.
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
L_insegnante di sostegno_pp. 99-215 - 2-4 - 369-371.pdf

Solo gestori archvio

Descrizione: contributo completo
Tipologia: Versione Editoriale
Dimensione 283.42 kB
Formato Adobe PDF
283.42 kB Adobe PDF   Visualizza/Apri   Richiedi una copia

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10447/633133
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact