How can an educational service change for the better? Which modalities may be more functional and why? By adopting an ecological and systemic approach, the concept of "context" will be defined and the organizational perspective will be adopted to delve into the most functional actions and change strategies in transformative terms. A reflection will therefore be conducted about the role of those who promote the change, also considering the interrelationships between the different levels involved
In che consiste un cambiamento in termini migliorativi nei servizi educativi ? Quali modalità possono essere più funzionali e perché? Adottando un approccio ecologico e sistemico si definirà il concetto di “contesto” e si adotterà la prospettiva organizzativa per approfondire le azioni e le strategie di cambiamento più funzionali in termini trasformativi. Verrà quindi condotta una riflessione sul ruolo di chi promuove il cambiamento considerando anche le interrelazioni tra i diversi livelli coinvolti.
Elena Mignosi (2024). Il cambiamento dei contesti educativi: riflessioni e modalità di intervento. BAMBINI(3), 26-31.
Il cambiamento dei contesti educativi: riflessioni e modalità di intervento
Elena Mignosi
2024-03-01
Abstract
How can an educational service change for the better? Which modalities may be more functional and why? By adopting an ecological and systemic approach, the concept of "context" will be defined and the organizational perspective will be adopted to delve into the most functional actions and change strategies in transformative terms. A reflection will therefore be conducted about the role of those who promote the change, also considering the interrelationships between the different levels involvedFile | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Approfondimento_Cambiamento_DEF.pdf
Solo gestori archvio
Tipologia:
Versione Editoriale
Dimensione
6.76 MB
Formato
Adobe PDF
|
6.76 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri Richiedi una copia |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.