The text presents a reflection on the role of educators within philosophical practices. In particular, with specific reference to the hermeneutic-phenomenological approach, amazement is presented as a posture proper to educating: of educating to philosophize and of educating qua talis.
Giuseppina D'Addelfio, Carola D'Andrea (2023). Chi custodirà i custodi? Formare allo stupore insegnanti ed educatori. In G. D'Addelfio (a cura di), Stupirsi. Fare filosofia con bambini, ragazzi e comunità (pp. 199-210). Brescia : Scholè- Morcelliana.
Chi custodirà i custodi? Formare allo stupore insegnanti ed educatori
Giuseppina D'Addelfio
;
2023-01-01
Abstract
The text presents a reflection on the role of educators within philosophical practices. In particular, with specific reference to the hermeneutic-phenomenological approach, amazement is presented as a posture proper to educating: of educating to philosophize and of educating qua talis.File in questo prodotto:
File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
D'Addelfio-Stupirsi.pdf
Solo gestori archvio
Descrizione: Contributo completo
Tipologia:
Versione Editoriale
Dimensione
1.44 MB
Formato
Adobe PDF
|
1.44 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri Richiedi una copia |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.