In light of national and international literature, this paper focuses on some reflections on possible ways to recreate edu-cational alliances between kindergartens and families. In particular, this reflection refers to the training of early childhoodeducators and teachers. In this sense, the paper presents early childhood educators as possible facilitators of educationalco-responsibility with families and, therefore, of inclusive educating communities.
Alla luce di alcuni documenti nazionali e internazionali, il presente contributo intende proporre alcune riflessioni sulle possibili vie da intraprendere per ricostruire alleanze educative tra servizi educativi, scuole dell’infanzia e famiglie, con particolare riferimento alla formazione di educatori e insegnanti della prima infanzia. Il contributo, infatti, presenta gli educatori della prima infanzia come possibili facilitatori di corresponsabilità educativa con le famiglie e, quindi, di comunità educanti inclusive.
Maria Vinciguerra (2023). Servizi educativi e scuole dell’infanzia: le vie per una nuova corresponsabilità educativa con le famiglie. CULTURA PEDAGOGICA E SCENARI EDUCATIVI, 1(1), 74-80 [10.7347/spgs-01-2023-11].
Servizi educativi e scuole dell’infanzia: le vie per una nuova corresponsabilità educativa con le famiglie
Maria Vinciguerra
2023-01-01
Abstract
In light of national and international literature, this paper focuses on some reflections on possible ways to recreate edu-cational alliances between kindergartens and families. In particular, this reflection refers to the training of early childhoodeducators and teachers. In this sense, the paper presents early childhood educators as possible facilitators of educationalco-responsibility with families and, therefore, of inclusive educating communities.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
074-080+-+11+Vinciguerra.pdf
accesso aperto
Descrizione: Articolo completo
Tipologia:
Versione Editoriale
Dimensione
592.13 kB
Formato
Adobe PDF
|
592.13 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.