The article considers the role of managerial virtues for a revenue manager, by starting from the definition and the role of the revenue management in the hotel sector.

Ruisi, M., Di Fede, G., Fasone, V. (2010). Le virtù "cardinali" del "revenue manager". Spunti di riflessione sulla misurazione della performance aziendale. RIVISTA DI SCIENZE DEL TURISMO, 1(3), 43-79.

Le virtù "cardinali" del "revenue manager". Spunti di riflessione sulla misurazione della performance aziendale

RUISI, Marcantonio
;
Di Fede, Gianni;
2010-01-01

Abstract

The article considers the role of managerial virtues for a revenue manager, by starting from the definition and the role of the revenue management in the hotel sector.
2010
Settore SECS-P/07 - Economia Aziendale
Ruisi, M., Di Fede, G., Fasone, V. (2010). Le virtù "cardinali" del "revenue manager". Spunti di riflessione sulla misurazione della performance aziendale. RIVISTA DI SCIENZE DEL TURISMO, 1(3), 43-79.
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