This essay is a preliminary survey on the voice-over (generally attributable to the author’s figure) in two fields of Pasolini’s art: theatre and fiction movies. After a historical and theoretical introduction to the voice-over throughout 20th century, I aim to study the poetic implications of this narrative device in Affabulazione, Calderón, Uccellacci e uccellini and La sequenza del fiore di carta.
Marchese Lorenzo (2022). Voci di Pasolini. L'uso della voice-over nel teatro e nel cinema di fiction. CUADERNOS DE FILOLOGÍA ITALIANA(29), 47-65 [10.5209/cfit.80599].
Voci di Pasolini. L'uso della voice-over nel teatro e nel cinema di fiction
Marchese Lorenzo
2022-12-01
Abstract
This essay is a preliminary survey on the voice-over (generally attributable to the author’s figure) in two fields of Pasolini’s art: theatre and fiction movies. After a historical and theoretical introduction to the voice-over throughout 20th century, I aim to study the poetic implications of this narrative device in Affabulazione, Calderón, Uccellacci e uccellini and La sequenza del fiore di carta.File in questo prodotto:
File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
marchese.cuadernos.pasolini.pdf
accesso aperto
Descrizione: articolo principale
Tipologia:
Versione Editoriale
Dimensione
454.12 kB
Formato
Adobe PDF
|
454.12 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.