The reconstruction of the inaugural event of the Exhibition of Sacred Art of the Madonie di Maria Accascina. From the handwritten notes found, the theatrical formula of the moment conceived by Accascina herself preparatory to the opening of the rooms, between parades of ancient costumes and narration of historical and artistic events linked to Sicily
Vitella, M. (2017). La Mostra d’Arte Sacra delle Madonie: la pièce inaugurale tra storia del costume e valorizzazione del patrimonio. In M.C. Di Natale, S. Anselmo, M. Vitella (a cura di), La Mostra d’Arte Sacra delle Madonie di Maria Accascina. Il catalogo che non c’era (pp. 37-44). Palermo : Palermo University Press.
La Mostra d’Arte Sacra delle Madonie: la pièce inaugurale tra storia del costume e valorizzazione del patrimonio
Vitella, Maurizio
2017-12-01
Abstract
The reconstruction of the inaugural event of the Exhibition of Sacred Art of the Madonie di Maria Accascina. From the handwritten notes found, the theatrical formula of the moment conceived by Accascina herself preparatory to the opening of the rooms, between parades of ancient costumes and narration of historical and artistic events linked to Sicily| File | Dimensione | Formato | |
|---|---|---|---|
|
Volume Accascina saggio Vitella.pdf
accesso aperto
Descrizione: Articolo principale
Tipologia:
Versione Editoriale
Dimensione
2.46 MB
Formato
Adobe PDF
|
2.46 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.


