This chapter is dedicated to the twentieth century, where pedagogy underwent a profound transformation becoming a science capable of critically reflecting on education and taking on the characteristics of a specific, complex and more articulated knowledge. Thanks to this brief history of contemporary pedagogical epistemology, it is explained why pedagogy needed to create new paradigms of scientific research.

Romano L, Vinciguerra M (2022). La pedagogia nell'età contemporanea. Oltre il paradigma positivistico.. In Per-corsi di pedagogia generale (pp. 91-99). Torino : UTET.

La pedagogia nell'età contemporanea. Oltre il paradigma positivistico.

Romano L;Vinciguerra M
2022-01-01

Abstract

This chapter is dedicated to the twentieth century, where pedagogy underwent a profound transformation becoming a science capable of critically reflecting on education and taking on the characteristics of a specific, complex and more articulated knowledge. Thanks to this brief history of contemporary pedagogical epistemology, it is explained why pedagogy needed to create new paradigms of scientific research.
2022
Settore M-PED/02 - Storia Della Pedagogia
Settore M-PED/01 - Pedagogia Generale E Sociale
Romano L, Vinciguerra M (2022). La pedagogia nell'età contemporanea. Oltre il paradigma positivistico.. In Per-corsi di pedagogia generale (pp. 91-99). Torino : UTET.
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
II CAPITOLO3 LA PEDAGOGIA NELL'ETA' CONTEMPORANEA_.pdf

Solo gestori archvio

Descrizione: pdf del capitolo
Tipologia: Versione Editoriale
Dimensione 3.38 MB
Formato Adobe PDF
3.38 MB Adobe PDF   Visualizza/Apri   Richiedi una copia

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10447/536365
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact