This chapter is dedicated to the twentieth century, where pedagogy underwent a profound transformation becoming a science capable of critically reflecting on education and taking on the characteristics of a specific, complex and more articulated knowledge. Thanks to this brief history of contemporary pedagogical epistemology, it is explained why pedagogy needed to create new paradigms of scientific research.

Romano L, Vinciguerra M (2022). La pedagogia nell'età contemporanea. Oltre il paradigma positivistico.. In Per-corsi di pedagogia generale (pp. 91-99). Torino : UTET.

La pedagogia nell'età contemporanea. Oltre il paradigma positivistico.

Romano L;Vinciguerra M
2022-01-01

Abstract

This chapter is dedicated to the twentieth century, where pedagogy underwent a profound transformation becoming a science capable of critically reflecting on education and taking on the characteristics of a specific, complex and more articulated knowledge. Thanks to this brief history of contemporary pedagogical epistemology, it is explained why pedagogy needed to create new paradigms of scientific research.
2022
Romano L, Vinciguerra M (2022). La pedagogia nell'età contemporanea. Oltre il paradigma positivistico.. In Per-corsi di pedagogia generale (pp. 91-99). Torino : UTET.
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
II CAPITOLO3 LA PEDAGOGIA NELL'ETA' CONTEMPORANEA_.pdf

Solo gestori archvio

Descrizione: pdf del capitolo
Tipologia: Versione Editoriale
Dimensione 3.38 MB
Formato Adobe PDF
3.38 MB Adobe PDF   Visualizza/Apri   Richiedi una copia

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10447/536365
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact