This chapter presents the pedagogical reflection of some authors of the modern age, Comenius, Rousseau, Pestalozzi, Herbart, the Positivists, who contributed to building an identity of pedagogical knowledge as a knowledge independent of philosophy.
Romano L (2022). La pedagogia nell'età moderna. In Per-corsi di pedagogia generale (pp. 81-90). Torino : UTET.
La pedagogia nell'età moderna
Romano L
2022-01-01
Abstract
This chapter presents the pedagogical reflection of some authors of the modern age, Comenius, Rousseau, Pestalozzi, Herbart, the Positivists, who contributed to building an identity of pedagogical knowledge as a knowledge independent of philosophy.File in questo prodotto:
File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
II CAPITOLO2 LA PEDAGOGIA NELL'ETA' MODERNA_.pdf
Solo gestori archvio
Descrizione: pdf del capitolo
Tipologia:
Versione Editoriale
Dimensione
3.71 MB
Formato
Adobe PDF
|
3.71 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri Richiedi una copia |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.