Legal education solicits the search for a preliminary answer to the question “what is the law?”. As this latter question allows different answers depending on times, places and personal ideology, in the same way there is no unique model or an ideal-type of legal education. Jurists change – and they must change – depending on the legal practice and legal culture in which they operate. As a consequence, legal education cannot ignore the context, it must adapt to it.
Il tema dell’educazione giuridica presuppone che si risponda alla domanda “che cos’è il diritto?”. Come questa domanda ammette risposte diverse, a seconda dei tempi, dei luoghi e dell’ideologia di chi risponde, allo stesso modo non esiste un modello unico, o un ideal tipo, di educazione giuridica. Il giurista cambia, e deve cambiare, a seconda della pratica giuridica e della cultura giuridica in cui si trova a operare. Una riflessione sull’educazione giuridica non può dunque prescindere dal contesto.
schiavello (2021). L’educazione del giurista contemporaneo. DIRITTO & QUESTIONI PUBBLICHE, XXI(1), 105-117.
L’educazione del giurista contemporaneo
schiavello
2021-01-01
Abstract
Legal education solicits the search for a preliminary answer to the question “what is the law?”. As this latter question allows different answers depending on times, places and personal ideology, in the same way there is no unique model or an ideal-type of legal education. Jurists change – and they must change – depending on the legal practice and legal culture in which they operate. As a consequence, legal education cannot ignore the context, it must adapt to it.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
L'educazione del giurista oggi.pdf
accesso aperto
Tipologia:
Versione Editoriale
Dimensione
247.58 kB
Formato
Adobe PDF
|
247.58 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.