The continuous changes of the school need updating, both in the methods and in the consideration of the spaces. At this difficult time the school cannot be limited to traditional physical spaces, mail concept must expand. The paper is a reflection on the need to adapt school buildings, which can not remain static while around really changes everything.

PENNISI S. (2021). Gli spazi dell'apprendimento. La scuola senza aule. LE NUOVE FRONTIERE DELLA SCUOLA, 54, 154-156.

Gli spazi dell'apprendimento. La scuola senza aule.

PENNISI S.
2021-01-01

Abstract

The continuous changes of the school need updating, both in the methods and in the consideration of the spaces. At this difficult time the school cannot be limited to traditional physical spaces, mail concept must expand. The paper is a reflection on the need to adapt school buildings, which can not remain static while around really changes everything.
2021
Settore ICAR/10 - Architettura Tecnica
Settore ICAR/11 - Produzione Edilizia
PENNISI S. (2021). Gli spazi dell'apprendimento. La scuola senza aule. LE NUOVE FRONTIERE DELLA SCUOLA, 54, 154-156.
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
nuovefrontierescuola n 54.pdf

Solo gestori archvio

Tipologia: Versione Editoriale
Dimensione 3.71 MB
Formato Adobe PDF
3.71 MB Adobe PDF   Visualizza/Apri   Richiedi una copia

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10447/490642
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact