Within the 30-hours course of Orientación socioprofesional, 30 students of University of Navarra (Pamplona) enrolled in the five-years degree in Peda- gogía y Educación Primaria participated in two educational activities between 4 March and 4 April 2019: one laboratory based on reciprocal teaching and six expressive writing sessions. The educational interventions aimed at dampening the study overload stress in which the students were in and pro- mote their sense of self-efficacy.
Nell’ambito del corso di 30 ore di Orientación socioprofesional, 30 studenti dell’Università di Navarra (Pamplona) iscritti al corso di studi quinquennale in Pedagogía y Educación Primaria hanno partecipato, tra il 4 marzo e il 4 aprile 2019, a due attività formative: un laboratorio basato sull’insegnamento reciproco e sei sessioni di scrittura espressiva. L’intervento formativo mirava a smorzare la situazione di stress da sovraccarico di studio in cui si trovavano gli studenti e a promuovere in loro il senso di autoefficacia.
Alessandro Di Vita (2019). Un'esperienza di insegnamento in Spagna. FORMAZIONE & INSEGNAMENTO, 17(3), 292-302 [10.7346/XVII-03-19_24].
Un'esperienza di insegnamento in Spagna
Alessandro Di Vita
2019-01-01
Abstract
Within the 30-hours course of Orientación socioprofesional, 30 students of University of Navarra (Pamplona) enrolled in the five-years degree in Peda- gogía y Educación Primaria participated in two educational activities between 4 March and 4 April 2019: one laboratory based on reciprocal teaching and six expressive writing sessions. The educational interventions aimed at dampening the study overload stress in which the students were in and pro- mote their sense of self-efficacy.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Un’esperienza di insegnamento in Spagna.pdf
accesso aperto
Descrizione: File pdf
Tipologia:
Versione Editoriale
Dimensione
5.84 MB
Formato
Adobe PDF
|
5.84 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.