The pervasive use of digital media in journalism deeply changed both the content of news and the social meaning of profession. The issue of the presence of fake news in the web is addressed, focusing the question on the new relationship among readers, journalists and the truth.

RIZZUTO F, BRANCATO G (2019). Comunicazione, disinformazione, relazioni. In S. Vaccaro, F. Rizzuto, G. Brancato (a cura di), La Comunicazione alla sfida della (dis)informazione (pp. 75-84). ROMA : ARACNE [10.4399/97888255285969].

Comunicazione, disinformazione, relazioni

RIZZUTO F
2019-01-01

Abstract

The pervasive use of digital media in journalism deeply changed both the content of news and the social meaning of profession. The issue of the presence of fake news in the web is addressed, focusing the question on the new relationship among readers, journalists and the truth.
2019
Settore SPS/08 - Sociologia Dei Processi Culturali E Comunicativi
RIZZUTO F, BRANCATO G (2019). Comunicazione, disinformazione, relazioni. In S. Vaccaro, F. Rizzuto, G. Brancato (a cura di), La Comunicazione alla sfida della (dis)informazione (pp. 75-84). ROMA : ARACNE [10.4399/97888255285969].
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