A book of the Indian spiritual master Jddu Krishnamurti (Education and the Significance of life), translated in 1958 by Aldo Visalberghi and published by La Nuova Italia, contained anti-educational and provocative proposals unrelated to the interests of the pedagogists. There was, by the academic world, a timid curiosity about the critical and polemical elements of the Krishnamurtian philosophy, that ignored or misunderstood the new and original conception of the school, that pedagogy can now reconsiders for a critic reflection about the new educational emergencies.

Romano, L. (2019). La scuola di Jddu Krishnamurti e la pedagogia italiana del secondo Novecento. In S. Elia, S. Palenghi, V. Rossini (a cura di), La scuola tra saperi e valori etico-sociali. Politiche culturali e pratiche educative (pp. 129-139). Lecce : PensaMultimedia.

La scuola di Jddu Krishnamurti e la pedagogia italiana del secondo Novecento

Romano, L
2019-01-01

Abstract

A book of the Indian spiritual master Jddu Krishnamurti (Education and the Significance of life), translated in 1958 by Aldo Visalberghi and published by La Nuova Italia, contained anti-educational and provocative proposals unrelated to the interests of the pedagogists. There was, by the academic world, a timid curiosity about the critical and polemical elements of the Krishnamurtian philosophy, that ignored or misunderstood the new and original conception of the school, that pedagogy can now reconsiders for a critic reflection about the new educational emergencies.
Settore M-PED/02 - Storia Della Pedagogia
Romano, L. (2019). La scuola di Jddu Krishnamurti e la pedagogia italiana del secondo Novecento. In S. Elia, S. Palenghi, V. Rossini (a cura di), La scuola tra saperi e valori etico-sociali. Politiche culturali e pratiche educative (pp. 129-139). Lecce : PensaMultimedia.
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
Articolo Krishnamurti.pdf

Solo gestori archvio

Descrizione: saggio
Tipologia: Versione Editoriale
Dimensione 7.24 MB
Formato Adobe PDF
7.24 MB Adobe PDF   Visualizza/Apri   Richiedi una copia

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10447/380498
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact