The vocational training project is studied, within the wider life project, towards the end of adolescence. It is identified in the absence of planning, the main cause of the high number of young people who do not study, do not work and are not trained. To encourage a vocational training project by the students, teachers, in carrying out educational activities, should always bear in mind the educational and cultural profile of the young people at the end of high school.

Giuseppe Zanniello (2019). Una scuola che orienta nella formazione del progetto di vita. In G. Elia, S. Polenghi, V. Rossini (a cura di), La scuola tra saperi e valori etico-sociali Politiche culturali e pratiche educative (pp. 47-61). Lecce : Pensa MultiMedia Editore s.r.l..

Una scuola che orienta nella formazione del progetto di vita

Giuseppe Zanniello
2019-01-01

Abstract

The vocational training project is studied, within the wider life project, towards the end of adolescence. It is identified in the absence of planning, the main cause of the high number of young people who do not study, do not work and are not trained. To encourage a vocational training project by the students, teachers, in carrying out educational activities, should always bear in mind the educational and cultural profile of the young people at the end of high school.
2019
Settore M-PED/03 - Didattica E Pedagogia Speciale
Giuseppe Zanniello (2019). Una scuola che orienta nella formazione del progetto di vita. In G. Elia, S. Polenghi, V. Rossini (a cura di), La scuola tra saperi e valori etico-sociali Politiche culturali e pratiche educative (pp. 47-61). Lecce : Pensa MultiMedia Editore s.r.l..
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
Zanniello-Una scuola che orienta-SIPED 2019.pdf

accesso aperto

Descrizione: Saggio in volume
Tipologia: Versione Editoriale
Dimensione 513.92 kB
Formato Adobe PDF
513.92 kB Adobe PDF Visualizza/Apri

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10447/377920
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact