In the context of the 2030 Agenda to achieve the seventeen sustainable development goals, governments have committed themselves to providing a complete path to free, fair and high quality primary and secondary education. As a specialized agency for the education of nations Unite, UNESCO guides and coordinates the 2030 education agenda to achieve the ambitious goal of sustainable development to "ensure inclusive and fair quality education and promote lifelong learning opportunities". To the changes that will need to be triggered in the implementation of the "Global Agenda", the objective 4: to provide a quality, fair education is fundamental to support the other 16 objectives. and inclusive, and learning opportunities for everyone. And this is the main task of the project that is proposed starting from the extraordinary experience of the decade for education to sustainable development, made possible for the commitment of many institutions, associations and NGOs that have contributed to graft change processes in behavior and in public decisions.

Nell’ambito dell’Agenda 2030 per raggiungere i diciassette obiettivi dello sviluppo sostenibile, i governi si sono impegnati a fornire un percorso completo di istruzione primaria e secondaria gratuita, equa e di alta qualità. Come agenzia specializzata per l’istruzione delle Nazioni Unite, l’UNESCO guida e coordina l’agenda dell’istruzione 2030 per raggiungere l’obiettivo ambizioso di sviluppo sostenibile per «garantire un’educazione di qualità inclusiva ed equa e promuovere le opportunità di apprendimento lungo tutto l’arco della vita». Ai cambiamenti che bisognerà innescare nell’attuazione della “Agenda globale”, è fondamentale, per supportare gli altri 16 obiettivi, l’obiettivo 4: fornire un’educazione di qualità, equa ed inclusiva, e opportunità di apprendimento per tutti. Ed è questo il compito principale del progetto che viene proposto a partire dalla straordinaria esperienza del decennio per l'educazione allo sviluppo sostenibile, resa possibile per l’impegno di tantissime istituzioni, associazioni e ONG che hanno contribuito ad innestare processi di cambiamenti nei comportamenti e nelle decisioni pubbliche.

Angelini, A. (2017). Pensare sostenibile. .ECO, 9-10.

Pensare sostenibile

Angelini, Aurelio
2017-01-01

Abstract

In the context of the 2030 Agenda to achieve the seventeen sustainable development goals, governments have committed themselves to providing a complete path to free, fair and high quality primary and secondary education. As a specialized agency for the education of nations Unite, UNESCO guides and coordinates the 2030 education agenda to achieve the ambitious goal of sustainable development to "ensure inclusive and fair quality education and promote lifelong learning opportunities". To the changes that will need to be triggered in the implementation of the "Global Agenda", the objective 4: to provide a quality, fair education is fundamental to support the other 16 objectives. and inclusive, and learning opportunities for everyone. And this is the main task of the project that is proposed starting from the extraordinary experience of the decade for education to sustainable development, made possible for the commitment of many institutions, associations and NGOs that have contributed to graft change processes in behavior and in public decisions.
2017
Settore SPS/10 - Sociologia Dell'Ambiente E Del Territorio
Angelini, A. (2017). Pensare sostenibile. .ECO, 9-10.
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
ECO 2017.pdf

Solo gestori archvio

Dimensione 212.07 kB
Formato Adobe PDF
212.07 kB Adobe PDF   Visualizza/Apri   Richiedi una copia

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10447/325875
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact