The discipline of Drawing has always dealt with innumerable questions concerning vast areas of knowledge; representation in its purely scientific aspects, the History of the discipline itself, the built or natural or prefigured environment and, more generally, Cultural Heritage, as well as the new and increasingly advanced digital technologies and, lastly, the aspects of visual culture. For some time, scholars in the field of Drawing have requested opinions, contributions, “points of view” from other scholars who, although they do not belong to the specific scientific area of Drawing, augment the knowledge on the themes and issues that Drawing poses.

La disciplina del Disegno affronta, da sempre, innumerevoli questioni che riguardano vasti ambiti del sapere; la rappresentazione nei suoi aspetti meramente scientifici, la storia della disciplina stessa, l’ambiente costruito/naturale o prefigurato e, più in generale, i Beni Culturali, le nuove e sempre più avanzate tecnologie digitali e, in ultimo, gli aspetti della cultura visuale. Da qualche tempo gli studiosi del Disegno hanno richiesto opinioni, contributi, “punti di vista” ad altri studiosi che, pur non apparte- nendo allo specifico settore scientifico disciplinare del Disegno, incrementano il sapere su temi e questioni che il Disegno pone.

Maggio, F. (2018). Immagini? Transdisciplinarità del Disegno. DISEGNO, 2(2), 175-178 [10.26375/disegno.2.2018.19].

Immagini? Transdisciplinarità del Disegno

Maggio, Francesco
2018-01-01

Abstract

The discipline of Drawing has always dealt with innumerable questions concerning vast areas of knowledge; representation in its purely scientific aspects, the History of the discipline itself, the built or natural or prefigured environment and, more generally, Cultural Heritage, as well as the new and increasingly advanced digital technologies and, lastly, the aspects of visual culture. For some time, scholars in the field of Drawing have requested opinions, contributions, “points of view” from other scholars who, although they do not belong to the specific scientific area of Drawing, augment the knowledge on the themes and issues that Drawing poses.
2018
Settore ICAR/17 - Disegno
Maggio, F. (2018). Immagini? Transdisciplinarità del Disegno. DISEGNO, 2(2), 175-178 [10.26375/disegno.2.2018.19].
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
Immagini. Transdiscilinarità del disegno.pdf

accesso aperto

Tipologia: Versione Editoriale
Dimensione 1.36 MB
Formato Adobe PDF
1.36 MB Adobe PDF Visualizza/Apri

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10447/292015
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus 1
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact