There is in Riso, the Contemporary Art Museum of Sicily, a wish of establishing itself in an area that already arised inside the project of a small logotype that connoted the palermitan museum opened in 2008. The first letter is an R full-bodied and dense of ink, generated by the rotation of a Trinacria that has lost all its expressionist lines, in order to return into a powerful graphic symbol that recalls the elements of the classic architecture disseminated in a lot of examples all over the island. The other three letters formally submitted to the first follow declare their nature through the stencil design, their proper nature of temporary and light elements, that in many declinations cancel each other out to leave the scene to R the Queen.
C’è in Riso, Museo d’Arte Contemporanea della Sicilia, una volontà di radicarsi nel territorio che emerge già nel disegno del piccolo logotipo che connota il museo palermitano inaugurato nel 2008. La prima lettera è una R corposa e densa di inchiostro, generata dalla rotazione di una Trinacria che ha perso ogni tratto espressionista, per ridiventare un potente segno grafico che richiama alla memoria elementi dell’architettura classica che tanti esempi ha disseminato sull’isola. Le altre tre lettere sottomesse formalmente alla prima la seguono dichiarando attraverso il disegno stencil, la propria natura di elementi temporanei e leggeri, che in molte declinazioni si annullano per lasciare la scena alla R regina.
Ferrara, C. (2009). RISO, museo d'arte contemporanea della Sicilia. EQUIPÉCO, vol. 22, 40-45.
RISO, museo d'arte contemporanea della Sicilia
Ferrara, Cinzia
2009-01-01
Abstract
There is in Riso, the Contemporary Art Museum of Sicily, a wish of establishing itself in an area that already arised inside the project of a small logotype that connoted the palermitan museum opened in 2008. The first letter is an R full-bodied and dense of ink, generated by the rotation of a Trinacria that has lost all its expressionist lines, in order to return into a powerful graphic symbol that recalls the elements of the classic architecture disseminated in a lot of examples all over the island. The other three letters formally submitted to the first follow declare their nature through the stencil design, their proper nature of temporary and light elements, that in many declinations cancel each other out to leave the scene to R the Queen.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Equipeco-n_22_2009.pdf
Solo gestori archvio
Dimensione
977.48 kB
Formato
Adobe PDF
|
977.48 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri Richiedi una copia |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.