On the basis of the sentence of Administrative Regional Tribunal of Lombardia, 23.5.2013 which has annulled the motion of the Academic Senate of the Milan Politecnico declaring the obligatory use of the English language in the higher education starting from the year 2014, the study has foculized its attention on the process of the internationalization of education by analyzing the Bucharest communication, 2012. The paper has examined how in France the recent l.n. n.2013-660 of 22.7.2013 has regulated the use of the English language in higher education, comparing it with the solution given from the sentence of the Italian Court.
Prendendo spunto dalla recente sentenza del 23.5.2013 del Tar Lombardia con cui si è annullata la delibera adottata dal Senato accademico del Politecnico di Milano riguardante la mozione sull’adozione della lingua inglese per i corsi di laurea magistrale e di dottorato di ricerca a partire dall’anno 2014, si sono svolte delle considerazioni sull’internazionalizzazione dell’istruzione superiore, partendo dal comunicato di Bucarest, 2012 e dalla strategia sulla mobilità per un migliore apprendimento. Si è proceduto, quindi, ad analizzare come nell’ordinamento francese, con la legge n.2013-660 del 22.7.2013, si sia disciplinato l’uso della lingua straniera nell’insegnamento universitario, per potere svolgere delle considerazioni di carattere comparativo.
DE GRAZIA Luciana (2013). Osservazioni a margine della sentenza del Tar Lombardia sull'uso della lingua inglese nell'insegnamento universitario. Profili comparativi. GIUSTAMM.IT, 1-9.
Osservazioni a margine della sentenza del Tar Lombardia sull'uso della lingua inglese nell'insegnamento universitario. Profili comparativi
DE GRAZIA, Luciana
2013-01-01
Abstract
On the basis of the sentence of Administrative Regional Tribunal of Lombardia, 23.5.2013 which has annulled the motion of the Academic Senate of the Milan Politecnico declaring the obligatory use of the English language in the higher education starting from the year 2014, the study has foculized its attention on the process of the internationalization of education by analyzing the Bucharest communication, 2012. The paper has examined how in France the recent l.n. n.2013-660 of 22.7.2013 has regulated the use of the English language in higher education, comparing it with the solution given from the sentence of the Italian Court.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Osservazioni a margine della sentenza del Tar Lombardia sull.pdf
accesso aperto
Dimensione
203.53 kB
Formato
Adobe PDF
|
203.53 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.