The educational project of the V Laboratory of Architectural Design, is configured as a cognitive path where to bring together the complexity of the problems attained - through the project - to stimulate the understanding of the places, their modifications and to witness the contemporaneity. The contemporary city, in fact, is the result of a coexistence of elements often produced by war and political destruction of which the ruins are the testimonies. The contemporary project must be able to unveil these places and at the same time have the ability to recompose the individual parts through a new urban reconfiguration.
Il progetto didattico del Laboratorio V di Progettazione Architettonica, si configura come un percorso conoscitivo dove far confluire la complessità delle problematiche atte - attraverso il progetto - a stimolare la comprensione dei luoghi, delle loro modificazioni e a testimoniare la contemporaneità. La città contemporanea, infatti, è frutto di una coesistenza di elementi spesso prodotti di distruzioni belliche e politiche di cui le rovine sono le testimonianze. Il progetto contemporaneo deve essere capace di disvelare tali luoghi e nello stesso tempo avere la capacità di ricomporre le singole parti attraverso una nuova riconfigurazione urbana.
Sarro, A. (2017). Il progetto didattico tra storia e modernità. In A. Sarro, R. Lecardane, F. De Simone (a cura di), Modificazioni urbane. Architetture e connessioni a Palermo. (pp. 70-73). Canterano (Roma) : Aracne Editrice.
Il progetto didattico tra storia e modernità
Sarro, Adriana
2017-01-01
Abstract
The educational project of the V Laboratory of Architectural Design, is configured as a cognitive path where to bring together the complexity of the problems attained - through the project - to stimulate the understanding of the places, their modifications and to witness the contemporaneity. The contemporary city, in fact, is the result of a coexistence of elements often produced by war and political destruction of which the ruins are the testimonies. The contemporary project must be able to unveil these places and at the same time have the ability to recompose the individual parts through a new urban reconfiguration.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
IL PROGETTO DIDATTICO TRA STORIA E MODERNITÀ.pdf
accesso aperto
Dimensione
2.91 MB
Formato
Adobe PDF
|
2.91 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.