This article aims to recognize the remains of Didymus’ scholarly activity related to exegesis on proverbs inside the scholiastic corpora of tragic and comic poets, which, as it happens in the Demosthenic commentary preserved in P.Berol. inv. 9780 (11, 52-12, 33), in some cases show a significant relationship with later paroemiographical sources. These evidences are examined in order to determine whether or not Didymus and Lucillus of Tarrhae might have transposed into their collections of proverbs the historical and mythographical material used by themselves to enrich commentaries and technical works.

Ruta, A. (2016). Le tracce dell'esegesi paremiografica di Didimo nella tradizione scolastica. APPUNTI ROMANI DI FILOLOGIA, 18, 77-94 [10.19272/201602001006].

Le tracce dell'esegesi paremiografica di Didimo nella tradizione scolastica

Ruta, Alessio
2016-01-01

Abstract

This article aims to recognize the remains of Didymus’ scholarly activity related to exegesis on proverbs inside the scholiastic corpora of tragic and comic poets, which, as it happens in the Demosthenic commentary preserved in P.Berol. inv. 9780 (11, 52-12, 33), in some cases show a significant relationship with later paroemiographical sources. These evidences are examined in order to determine whether or not Didymus and Lucillus of Tarrhae might have transposed into their collections of proverbs the historical and mythographical material used by themselves to enrich commentaries and technical works.
2016
Ruta, A. (2016). Le tracce dell'esegesi paremiografica di Didimo nella tradizione scolastica. APPUNTI ROMANI DI FILOLOGIA, 18, 77-94 [10.19272/201602001006].
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
Ruta_Appunti_romani_di_filologia_2016.pdf

Solo gestori archvio

Descrizione: A. Ruta, Le tracce dell'esegesi paremiografica di Didimo nella tradizione scoliastica, “ARF” 18, 2016, pp. 77-94
Dimensione 657.57 kB
Formato Adobe PDF
657.57 kB Adobe PDF   Visualizza/Apri   Richiedi una copia

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10447/231415
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact