This contribution presents the main features of quantitative research with a special focus on tourism studies. The traditional difference between quantitative and qualitative studies is discussed and mixed models are presented as a new perspective able to overcome the shortcomings of both approaches.
In questo contributo vengono presentate le caratteristiche principali della ricerca quantitativa con una speciale attenzione al settore turistico. La distinzione tradizionale tra studi quantitativi e qualitativi viene discussa anche alla luce del crescente impiego dei mixed models, che rappresentano una risposta ai limiti dei due approcci più tradizionali.
Oliveri, A.M. (2015). Quantitative Research, Tourism. In J. Jafari, H. Xiao (a cura di), Encyclopedia of Tourism (pp. 767-770). Springer International Publishing [10.1007/978-3-319-01669-6_297-1].
Quantitative Research, Tourism
OLIVERI, Antonino Mario
2015-01-01
Abstract
This contribution presents the main features of quantitative research with a special focus on tourism studies. The traditional difference between quantitative and qualitative studies is discussed and mixed models are presented as a new perspective able to overcome the shortcomings of both approaches.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Encyclopedia of Tourism Springer (2016) final.pdf
Solo gestori archvio
Descrizione: Articolo principale
Dimensione
35.94 MB
Formato
Adobe PDF
|
35.94 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri Richiedi una copia |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.