This article examines some aspects of the figurative interests of Fyodor Mikhailovich Dostoevsky, who is known as an attentive observer of works of art, with the aim of identifying the ways in which the images were appropriated by the author
In questo articolo vengono esaminati alcuni aspetti degli interessi figurativi di Fëdor Michajlovič Dostoevskij, che com’è noto fu attento osservatore di opere d’arte, con lo scopo di individuare le modalità di appropriazione delle immagini da parte dell’autore
Nocera, A. (2015). Icona vs quadro. Il dualismo visuale dell'ekphrasis dostoevskiana. KAIAK, 2016, 1-25.
Icona vs quadro. Il dualismo visuale dell'ekphrasis dostoevskiana
NOCERA, Antonina
2015-01-01
Abstract
This article examines some aspects of the figurative interests of Fyodor Mikhailovich Dostoevsky, who is known as an attentive observer of works of art, with the aim of identifying the ways in which the images were appropriated by the authorFile in questo prodotto:
File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Nocera_Icona vs quadro 2016.pdf
accesso aperto
Dimensione
580.88 kB
Formato
Adobe PDF
|
580.88 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.